مهارت‌های فنی و حرفه‌ای براساس نیاز بازار ارائه شود


مهارت‌های فنی و حرفه‌ای براساس نیاز بازار ارائه شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای باید بر اساس نیاز بازار ارائه شود در غیر این صورت اگر مهارتی منجر به اشتغال نشود باید از سیاست‌های فنی و حرفه‌ای حذف شود.

مشیرالحق عابدی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: اقدامات خوبی در این زمینه در استان صورت گرفته اما باید بعد از آموزش‌های مقدماتی مهارت‌های کاربردی نیز برای بالابردن سطح اشتغال صورت گیرد.

وی بیان کرد: سطوح آموزشی و مهارتی مانند سطوح اشتغال متفاوت هستند لذا بایستی سطوح آموزشی کارآموزان و مهارت‌آموزان نیز افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای دوره‌هایی بر مبنای نیازسنجی بازار کار برگزار می‌کند که بسیار شایسته و ارزشمند است.

وی تصریح کرد: یکسری اقداماتی در راستای اشتغال خرد خانگی انجام شده اما این اشتغال نیاز به آموزش بیشتر دارد و باید بعد از ایجاد بازار فروش برای محصولات نیز آموزش‌ها گسترده‌تر شود.

عابدی با تاکید بر اینکه مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال تأثیر بسزایی دارد عنوان کرد: خراسان جنوبی در اجرای طرح مهارت‌آموزی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: تولیدات استان باید بر مبنای بازار فروش باشد و اگر مهارت‌آموزی در راستای بازار فروش باشد بدون شک در امر فروش محصولات و تولیدات موفق خواهیم شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در طرح کارورزی و مهارت‌آموزی که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای صورت گرفته دولت نیز اعتباراتی مدنظر قرار داده و برای بروزرسانی تجهیزات فنی و حرفه‌ای اقداماتی شده که باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: طرح مهارت آموزی پارسال برای ۵۸۰ نفر با کمک واحدهای پذیرنده برگزار شده و این مهارت‌آموزی در محیط کسب و کار واقعی انجام می‌شود.

عباس رکنی افزود: اگر این افراد در مدت دو سال در همان واحد پذیرنده به کارگیری شوند کارفرمایان می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای استفاده کنند.

وی از مهارت‌آموزی به عنوان دری به سوی اشتغال تعبیر کرد و گفت: امسال تلاش می‌کنیم جزو پنج استان برتر در طرح مهارت‌آموزی باشیم و هر کمکی برای هم‌افزایی بیشتر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام خواهیم داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: تلاش شده در قالب مشاغل خانگی نیز به افرادی که مهارت‌های لازم را فراگرفتند تسهیلاتی اعطا شود.

وی تصریح کرد: مهارت سبب می‌شود افراد سریع وارد بازار کار شده و به اشتغال برسند اما بخش زیادی از جویندگان کار فاقد مهارت هستند و نمی‌توانند در بازار کار حضور داشته باشند.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403