هشدار درباره قرص های گیاهی چاقی عوارض مصرف «فرشته»و «ایزی اسلیم»


هشدار درباره قرص های گیاهی چاقی عوارض مصرف «فرشته»و «ایزی اسلیم»

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، دکتر مسعود نساج اظهار داشت: کپسول «فرشته» هیچگونه مجوزی اعم از تولید، واردات، توزیع و عرضه از اداره کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ندارد در نتیجه این قرص‌ها که معمولاً در عطاری‌ها عرضه می‌شوند، غیرمجاز و فاقد هرگونه تائید اصالت فرآورده می باشد.

سرپرست اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه بیان داشت: موارد مشابه از این دسته داروها مانند قرص های ادیوس، ریتارد، ایزی اسلیم، ریداکتیل، فت فیس، سوپر فت فیس، فت فست و غیره را نیز دارای عوارض خطرناک مشابه این محصول هستند.

وی افزود: شهروندان می بایست تنها از داروخانه‌های معتبر، زیر نظر پزشک و با مشاوره داروساز اقدام به تهیه و مصرف هرگونه دارو یا مکمل کرده و از خود درمانی و عمل به توصیه‌های غیرعلمی برای درمان بیماری‌ها جدا خودداری کنند.

دکتر نساج، در خصوص تبلیغات کذب ماهواره ای و فضای مجازی در مورد کپسول چاقی و لاغری فرشته با عناوین فریبنده در افزایش یا کاهش وزن به راحتی و در سریع‌ترین زمان و ادعای گیاهی بودن و عدم بروز عوارض عرضه تصریح کرد: طبق گزارش های رسیده مصرف این قرص ها باعث بروز عوارض بسیار جدی و در برخی موارد منجر به بستری شدن مصرف کنندگان این محصول در بیمارستان نیز شده است،

وی ادامه داد: متاسفانه باید یادآور شد با توجه به نتایج آزمایشات صورت گرفته و به دلیل وجود مقادیر زیاد داروهای شیمیایی از جمله کورتون ها، ترامادول و غیره باعث دریافت پاسخ سریع مصرف کنندگان و در نتیجه مورد استقبال آنان قرار می گیرد.

وی، بروز ضایعات و پوسیدگی استخوانی به خصوص در ناحیه لگن، انواع آسیب های بینایی مانند آب مروارید و افزایش فشار چشم، تشدید علائم روانی شبه جنون ناشی از مصرف استروئیدها، اعتیاد به مواد مخدر به کار رفته در ترکیب آن ها، افزایش فشار خون بحرانی و نارسائی احتقاقی قلب، سرکوب سیستم ایمنی و افزایش ریسک ابتلا به انواع عفونت های قارچی و باکتریال و به هم ریختگی تعادل هورمونی و بروز اختلالات متابولیک مانند دیابت را از عوارض این محصول بیان کرد.

دکتر نساج خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت با راه اندازی سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت کالای سلامت وارداتی www.ttac.ir گام مهمی را در جهت مبارزه با قاچاق و صیانت سلامت آحاد مردم برداشته است.

وی، با اشاره به روش های موجود برای استعلام اصالت داروهای وارداتی افزود: شهروندان می توانند با استفاده از روش موجود شامل استعلام ارسال کد ۱۶ رقمی در سایتwww.ttac.ir، شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲یا تلفن گویا ۰۲۱۶۱۸۵ و بارکد مندرج بر روی برچسب (QR)و استفاده از نرم افزار قابل نصب بر روی تلفن های همراه هوشمند از صحت و سلامت و اصالت فراوده مورد معرفی خود آگاهی یابند.

46

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس