نمایشگاه مهارت، اشتغال و تولید ملی در بیرجند گشایش یافت


نمایشگاه مهارت، اشتغال و تولید ملی در بیرجند گشایش یافت

بیرجند - ایرنا - نمایشگاه مهارت، اشتغال و تولید ملی روز دوشنبه به مناسبت هفته ملی مهارت با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند گشایش یافت.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی هرچه بیشتر جامعه هدف مرکز که بانوان هستند افتتاح شد.

زهرا شاهرخی افزود: به نمایش گذاشتن هنرهای مهارت‌آموزان، ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تشویق افراد جویای کار به فراگیری این نوع مهارت‌ها از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه بیش از ۲ هزار اثر از هنرهای تجسمی، صنایع چوب، چرم، گوهرتراش، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، نقاشی روی چوب و سوخت نگار چوب و چرم کارآموزان به نمایش گذاشته شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند ادامه داد: نمایشگاه مهارت، اشتغال و تولید ملی از ۳۱ تیرماه جاری تا ۶ مردادماه هر روز از ساعت هشت صبح تا ۱۶:۳۰ به روی علاقمندان باز خواهد بود.

وی در ارتباط با فعالیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند نیز اظهار داشت: در حال حاضر در این مرکز ۹ کارگاه با ۳۷ حرفه آموزشی برای ارایه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به بانوان فعال است.

شاهرخی با بیان اینکه تمامی خدمات در مرکز خواهران رایگان است عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۵۵۰ نفر در قالب ۳۸ نفردوره در دوره‌های آموزشی این مرکز مهارت‌های لازم را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز سالانه توانایی آموزش ۲۵۰۰ نفر را دارد یادآور شد: استفاده از کلاس‌های مرکز خواهران برای عموم آزاد است و دختران ۱۵ سال به بالا با حداقل مدرک پایان دوره راهنمایی می‌توانند در این مرکز ثبت نام کنند.

یکم تا ششم مردادماه به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق