چگونه از پشت پنجره هواپیما عکس بگیریم؟


چگونه از پشت پنجره هواپیما عکس بگیریم؟

شما معمولا بهترین دید و نما را در لحظه های نهایی پرواز پیدا خواهید کرد، هنگامی که در حال رسیدن به مقصد هستید، پس: ــ در مورد برنامه پرواز کمی تحقیق و سوال کنید ــ از مسیر پرواز و ساعت روز با خبر شوید ــ صندلی کنار پنجره خود را در بهترین سمت هواپیما رزرو کنید ــ هواپیما های جت معمولا بدون لرزش هستند، اما در مورد هواپیما های کوچکتر و هلیکوپتر ها...

وقتی با هواپیما سفر می کنید، عکاسی از پشت شیشه کاری وسوسه انگیز است. اگرچه به نظر می رسد در این کار محدودیت زیادی وجود دارد، اما راه هایی وجود دارند که بتوانید عکس های با کیفیتی بگیرید. در این مطلب نکاتی را مطرح می کنیم تا در پرواز های خود با هواپیما عکس های زیبایی بگیرید.

شما معمولا بهترین دید و نما را در لحظه های نهایی پرواز پیدا خواهید کرد، هنگامی که در حال رسیدن به مقصد هستید، پس:

ــ در مورد برنامه پرواز کمی تحقیق و سوال کنید
ــ از مسیر پرواز و ساعت روز با خبر شوید
ــ صندلی کنار پنجره خود را در بهترین سمت هواپیما رزرو کنید
ــ هواپیما های جت معمولا بدون لرزش هستند، اما در مورد هواپیما های کوچکتر و هلیکوپتر ها چنین نیست. سیستم های لرزش گیر، لرزش دوربین را حذف کرده و به شما عکس های واضح تری بدهند.

برای جلوگیری از بازتاب های ناخواسته در شیشه، لنز دوربین را در حد ممکن به پنجره نزدیک کنید. اما، لنز دوربین را به پنجره تکیه ندهید زیرا این کار ریسک لرزش دوربین را افزایش می دهد. دست خود را دور لنز گرد کنید تا از بازتاب شیشه هم کنید.

در ادامه به ۵ نکته بیشتر برای عکاسی از پشت پنجره هواپیما اشاره می کنیم:

دوربین را روی فوکوس دستی قرار دهید
در بیشتر موارد، دوربین هنگام عکاسی از پشت شیشه گیج خواهد شد (و در بیشتر هواپیما ها شیشه ها چند لایه ساخته می شوند). تغییر حالت دوربین به فوکوس دستی (Manual focus) و قفل کردن فوکوس روی نقطه مورد نظر کمک خیلی زیادی خواهد کرد.

در اول پرواز عکاسی کنید
هر چقدر بیشتر از زمان پرواز بگذرد، شیشه ها شروع به سرد شدن می کنند. سریع تر تا وقتی که شیشه تمیز تر است و عکس ها بهتر می شوند، عکاسی کنید.

برای دور زدن هواپیما آماده باشید
هنگام پرواز عکاسی از زمین کار دشواری است (به دلیل اندازه پنجره و محدودیت زاویه های ممکن برای عکاسی)، اما وقتی هواپیما قبل از فرود و بعد از برخواستن دور می زند، فرصت های خوبی به وجود می آیند. نکته اینجاست که آماده باشید و سریع عکس بگیرید که این فرصت ها طولانی نیستند.

فلاش خود را خاموش کنید
فلش زدن قدرت کافی برای روشن کردن بیشتر از چند متر را ندارد و تنها موجب ایجاد بازتاب در شیشه ها می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟