سامانه طرح ها و لوایح شورای شهر تهران رونمایی شد


سامانه طرح ها و لوایح شورای شهر تهران رونمایی شد

سامانه طرح ها و لوایح شورای اسلامی شهر تهران بعدازظهر امروز با حضور رئیس کمیته تنقیح قوانین شورا رونمایی شد.

سامانه طرح ها و لوایح شورای شهر تهران رونمایی شد
به گزارش فانوس، حجت نظری در نشستی خبری که بعدازظهر امروز در ساختمان شماره دو شورای شهر تهران برگزار شد از سامانه طرح ها و لوایح رونمایی کرد و گفت: یکی از اتفاقاتی که باعث بسط و توسعه شفافیت در فضاهای شهری می شوند این است که مردم از جزییات تصمیم گیری در مدیریت شهری آگاه باشند.

وی ادامه داد: از طریق سامانه طرح ها و لوایح همه آنچه در مدیریت شهری به تصویب می رسد در معرض دید شهروندان قرار می گیرد، همچنین در این سامانه ما می توانیم نظرات شهروندان و ذینفعان را قبل از تصویب جویا شده و در روند تصویب طرح ها و لوایح موثر است.

نظری گفت: از سال ۹۳ کمیته ای به نام تنقیح ذیل کمیسیون حقوقی شورا تشکیل شد که مسئولیت بارگذاری مصوبات را برعهده داشت. این سامانه شامل همه مصوبات لازم الاجرا حتی مصوبات انجمن شهر، قوانین بالادستی، مصوبات هیات وزیران و وزارت کشور که به مصوبات شورا مرتبط است را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در این سامانه با یکپارچگی بخش های تخصصی مانع سردرگمی مخاطبان و ذینفعان می شویم، گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به این سامانه مصوبات شورا را به طور کامل مشاهده کنند و در جریان روند تصویب آن قرار گیرند.

وی با بیان اینکه اگر مخاطبان پیش از فرآیند تصویب در جریان طرح ها و لوایح قرار گیرند می توانند در جریان بررسی مصوبات از نظرات آنها بهره بگیریم، گفت: همچنین بخشی در این سامانه پیش بینی شده که شهروندان می توانند طرح های مورد نظر خود را با عنوان طرح های مردمی پیشنهاد دهند، به گفته نظری این سامانه دقیق ترین سامانه ای است که مصوبات شورا را با جزییات تهیه و تدوین کرده و تمامی آرای موافق و مخالف و حتی رای های باغ ها را منتشر کرده است. در حال حاضر نسخه آزمایشی این سامانه در اختیار شهروندان قرار گرفته و نقص های احتمالی که اعلام می شود برطرف خواهد شد.

به گفته نظری، از ابتدای شورای پنجم تاکنون شورا ۵۰۶۹ مصوبه داشته که همه این مصوبات با روند تصویب در سامانه قرار گرفته است و مصوبات انجمن شهر نیز در سامانه بارگذاری شده اما به دلیل استفاده از برخی تعابیر نیاز به بررسی بیشتر برای انتشار عمومی داریم.

وی تاکید کرد: برای اولین بار در سیستم قانون گذاری کشور است که طرح ها و لوایح در معرض نظرسنجی مردم قرار می گیرد.

نظری تاکید کرد: در بسیاری مواقع اگر نظر مردم را جویا می شدیم بهتر و درست تر تصمیم می گرفتیم و مسئول بررسی نظرات و طرح های مردمی در این سامانه کمیته تنقیح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس