تصمیم گرفتیم قوانین تنگه هرمز را به کار گیریم/ برگزاری انتخابات شورایاری‌ها کاملا قانونی است


تصمیم گرفتیم قوانین تنگه هرمز را به کار گیریم/ برگزاری انتخابات شورایاری‌ها کاملا قانونی است

سخنگوی دولت گفت: اتفاقاتی که در دریاها انجام شده اقدام حقوقی و برای حفظ محیط زیست‌مان بوده است.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایلنا، علی ربیعی در نشست خبری خود درباره توقیف نفتکش و اظهارات جرمی هانت گفت: مواضع ما کاملا روشن است و جالب است که تا جمهوری اسلامی به قانون عمل می‌کند از ایران می‌خواهند که نفتکش را آزاد کند.

وی ادامه داد: مقایسه این دو توقیف ناروا است، نفتکش انگلیس در آب‌های ایران توقیف شده است. انگلیسی‌ها توقیف غیرقانونی در جبل‌الطارق انجام داده‌اند و حتی اسپانیایی‌ها از این رفتار ناراحت هستند.

تصمیم گرفتیم قوانین تنگه را به کار گیریم

ربیعی افزود: آن‌ها جی‌پی ‌س کشتی خود را خاموش کردند. ما هم تصمیم گرفتیم قوانین تنگه هرمز را به کار گیریم و متاسفانه گویا هر کاری آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها انجام می‌دهند به حق است و وقتی ما کاری انجام می‌دهیم ناحق است.

اقدامات ما در دریاها حقوقی و برای حفظ محیط زیست‌مان بود

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در دریاها انجام شده اقدام حقوقی و برای حفظ محیط زیست‌مان بوده است و وقتی رفتارها اغماض برانگیز است اما هم اقدام می‌کنیم.

برگزاری انتخابات شورایاری‌ها کاملا قانونی است

ربیعی درباره انتخابات شورایاری‌ها گفت: شورای اسلامی شهر تهران درباره انتخابات شورایاری‌ها مطالبی را تصویب کرده است. بر اساس همان قانون این ماده لازم‌الاجرا است. همه می‌دانند این شورایاری‌ها نشاط اجتماعی را به همراه دارد. نکته حائز اهمیت این است که از سوی مجلس هم مغایر قانون نیست. برگزاری این انتخابات کاملا قانونی است.

وی درباره آمار ثبت نامی برای انتخابات شورایاری‌ها گفت: ۱۲ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که ۹۹ درصد هم تائید صلاحیت شده‌اند.

واکنش ربیعی به گمانه‌زنی درباره میانجی‌گری عراق

ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره سفر نخست وزیر عراق به ایران گفت: معمولا کشورهای دوست ما، هر کدام که به ایران می‌آیند ابراز تمایل می‌کنند که از تنش‌های منطقه‌ای بکاهند اما اینکه کشوری بخواهد به عنوان میانجی میان ایران و آمریکا باشد، چنین چیزی نداریم.

وی ادامه داد: در این سفرها ممکن است دیدگاه‌های خود یا نگرانی‌شان از تنش‌ها در منطقه را بیان کنند و خواهان شنیدن دیدگاه‌های ما هم باشند.

نمی‌توانیم خصوص‌‌سازی نگران‌کننده انجام دهیم

سخنگوی دولت درباره خصوصی‌سازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال گفت: در این زمینه من و آقایان دژپسند و سلطانی‌فر بحث‌های فروان کردیم. باشگاه‌های بزرگ هویت شهرهای ما هستند.

وی ادامه داد: ایده ما این است که برای استان‌های محروم تیم تشکیل شود. نمی‌توانیم خصوص‌‌سازی نگران‌کننده انجام دهیم که بعد از یکی، دو سال تیم‌ها برگردند به جای اول خودشان، آقای سلطانی‌فر به دنبال خصوصی‌سازی با دوام هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی