«ایران مدرن» از ضعیف ترین کتاب های هنری است


«ایران مدرن» از ضعیف ترین کتاب های هنری است

رییس موزه هنرهای معاصر با بیان اینکه کتاب «ایران مدرن» جنبه سیاسی دارد تا جنبه هنری، گفت: این کتاب یکی از ضعیف ترین کتاب های هنری است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر پیش از ظهر امروز یکشنبه 31 تیر با حضور هادی مظفری، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی، احسان آقایی، رییس موزه هنرهای معاصر، مجید حبیبی نژاد مدیر مرمت و بازسازی موزه در محل موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

در این نشست«احسان آقایی» درباره بودجه مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر گفت: ما تنها بهره بردار هستیم بودجه را معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می بندد؛ در جریان بودجه نیستیم و در تخصص ما هم نیست و درباره بودجه اعلام نظر نمی کنم.

رییس موزه هنرهای معاصر درباره بهره برداری از موزه هنرهای معاصر در سال 56 پیش از اتمام کامل این بنا توضیح داد: در مهر 56 موزه با فشار سیستم حاکمیتی زمان افتتاح می شود و هنوز زمان افتتاح آن در حوزه فیزیکی و نرم افزاری نرسیده بوده است؛ برای اینکه موزه به عنوان مهمترین موزه منطقه افتتاح شود بنابراین خیلی از اتفاق هایش نیفتاده است. این موزه هنوز هویت بصری ندارد، پس از انقلاب لوگویی برای آن طراحی شد که ارتباطی با هویت موزه ندارد، در دوره جدید می خواهیم با همکاری آقای مظفری یک سری از برنامه هایی که در موزه باید می افتاد و نیفتاده است را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان اداری موزه بر سازمان هنری اش غلبه کرده است،اظهار کرد: با همراهی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی چارت سازمانی و اجرایی موزه تغییراتی کرده است؛ این موزه به سمت موزه های مدرن معاصر حرکت می کند، واحدهای پژوهشی و آثار به سمت فعالیت های موزه ای می رود و بخشی از فعالیت ها به سمت کودک و نوجوان اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در دوره جدید بر روی هویت بصیری موزه کار می شود و سینما تک موزه با نگاه جدیدی کار خود را آغاز خواهد کرد.

آقایی همچنین درباره کتاب «ایران مدرن» گفت: کتاب را داریم و تصاویر این کتاب بی کیفیت و بی دلیل بزرگ است. «ایران مدرن» جنبه سیاسی دارد تا جنبه هنری داشته باشد، تصاویر آن از اینترنت گرفته شده است. برخی از تصاویر در نمایشگاه موزه عکاسی شده است. یکی از ضعیف ترین کتاب های هنری است و صرفا معرفی خانم فرح پهلوی است.

رییس موزه هنرهای معاصر درباره طولانی شدن روند مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر بیان کرد: در دنیا مرسوم است که موزه ها برای مرمت 5 تا 6 سال تعطیل می شوند باید از ابتدا می گفتند که موزه 3 سال تعمیر می شود، موزه ما موزه کوچک است، بنابراین عجیب نیست که زمان مرمت طول بکشد.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر