میراث فرهنگی، تابلوی نقاشی سهراب سپهری را مرمت می‌کند


میراث فرهنگی، تابلوی نقاشی سهراب سپهری را مرمت می‌کند

تهران- ایرنا- مسئول بخش تزئینات معماری و آثار نقاشی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی - تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از حفاظت و مرمت نقاشی سهراب سپهری و 13 تابلو نقاشی از نقاش‌های معاصر خبر داد.

بر اساس اعلام روز دوشنبه، روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری فتح الله نیازی، گفت: تابلوهای یاد شده آثاری از هنرمندان بزرگ معاصر ایران همچون سهراب سپهری، ایران درودی، مسعود عربشاهی، سیما حیاتی، حسین محجوبی، سیمین لاله زار و نقاشی های کلاسیک پنری ویلیامز است که با توجه به قرارداد بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و بانک تجارت به دلیل تعلق این آثار به موزه این بانک، مرمت می شوند.
وی با اشاره به اینکه برخی از آثار دچار آسیب دیدگی هستند و برخی دیگر نیاز به انجام اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی دارند، اظهار داشت: نقاشی های معاصر به دلیل استفاده هنرمند از مواد مختلف جهت خلق اثر، پس از تولید دچار آسیب های ساختاری ناشی از واکنش اجزاء متفاوت ساختاری در برابر شرایط و عوامل مختلف می شوند.

نیازی گفت: پروژه یاد شده الگوی مناسبی برای برخورد با دیگر آثار هنری مدرن به شمار می آید که می توان از نتایج آن در حفظ و نگهدار سایر آثار مشابه بهره مند شد.
مسئول بخش تزئینات معماری و آثار نقاشی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی – تاریخی خاطرنشان کرد: برای این پروژه اقدامات حفاظتی لازم در سطوح مختلف رنگ، بستر و بوم، چارچوب و پوشش های حفاظتی سطح نقاشی انجام گرفته است.
وی افزود: در این پروژه همگام با اقدامات حفاظت و مرمت، پژوهش های لازم از جمله شناسایی لایه های نقاشی، شناسایی عنصری و کانی شناسی رنگ ها و مواد تشکیل دهنده اثر، بر روی بعضی از آثار شاخص در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط