«سفارشی» نویسانی که هویت ندارند


«سفارشی» نویسانی که هویت ندارند

کابل- ایرنا- خبر برخورد با یکی از کودکان دستفروش افغان در بوشهر را ابتدا رسانه‌های ایرانی در حجم وسیعی گزارش و ضمن تقبیح آن، خواستار مجازات ضارب کودک افغان شدند.

پس از آن بود که نهادهای مدنی ایرانی وارد میدان شده و بر حفظ کرامت انسانی تاکید و خواستار ورود نهادهای قضائی برای برخورد با عامل این حادثه با هدف عدم تکرار حوادثی از این دست در آینده شدند.

دفاع از حقوق ملت مظلوم افغانستان همواره از اصول ثابت مردم و رسانه‌های ایرانی بوده و در هر شرایطی به آن پابند هستند اگرچه رویه شماری از رسانه‌های افغانستان که از سوی سفارت آمریکا تغذیه می‌شوند، بسیار ناجوانمردانه است.

رسانه‌های دست ساز «جان بس»، که از منظر کارکرد حرفه‌ای به «کاردستی روزنامه نگاری» شباهت دارند، همواره در برخورد با موضوعات ایران، وظیفه عقده گشایی بخشی از شکست‌های ایالات متحده از ملت بزرگ ایران را برعهده می‌گیرند.

انعکاس عجولانه و احساساتی خبر بوشهر و انتشار مطالب سفارشی از سوی سفارت آمریکا، بر این حقیقت دلالت دارد که رسانه‌های افغانستان تا رسیدن به مرز استقلال حرفه‌ای، راه زیادی در پیش دارند.

ملت ایران در طول ۴۰ سال محاصره ناجوانمردانه آمریکا علیه ایران، آغوش خود را بر روی ملت مظلوم افغانستان باز کرد و این حمایت از ملتی که ریشه در دین مشترک و تمدن پارسی دارد، همیشه تداوم خواهد داشت.

ایرانیان حساب ملت افغانستان را از شمار اندک قلم به مزدی که گوش به سفیر آمریکا دارند، جدا کرده‌اند.

روزنامه نگاری یک شغل نیست، انتخاب نوعی از زندگی است. در این انتخاب نمی‌توانید از «باطل» طلب مال کنید و مدعی باشید که از «حق» می‌نویسید.

دفاع ایرانیان از ملت‌های مسلمان، مرز نمی‌شناسد. ما در دفاع از حقوق ملت بزرگ و شجاع افغانستان به دنبال دلیل نیستیم. دلایل این حمایت‌ها را ۱۴۰۰ سال پیش رسول مکرم اسلام (ص) بر ما تکلیف کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز