بیانیه پایانی اجلاس «تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان»


بیانیه پایانی اجلاس «تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان»

تهران-ایرنا- در خاتمه اجلاس «تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان» که در محل حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، بیانیه اجلاس قرایٔت شد.

اجلاس تحریم در تقابل با صلح جهانی، از نگاه ادیان پیش از ظهر امروز (۳۱ تیرماه) با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزیر کشور، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و جمعی از بزرگان دینی و نخبگان علمی حوزه و دانشگاهی در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در بیانیه پایانی این اجلاس قرائت شد: «ما رهبران و پیروان ادیان الهی با هدف دفاع از عزت و سربلندی ایران عزیز و در محکومیت سیاست‌های خصمانه و اقدامات قهرآمیز یکجانبه ایالات متحده آمریکا که صلح جهانی را به خطر انداخته است صمیمانه گردهم آمده ایم و استوار و سربلند سرود سرافرازی ایران و عزت و شرف با استقلال پایدار مردم ایران را علیرغم همه دشمنی‌ها و کینه بدخواهان سر می‌دهیم.

ملت غیور و شریف ایران همچون ۴۰ سال گذشته از سدهای پوشالین تحریم‌ها به سلامت عبور کرده و تمام آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق خواهند ساخت. ملت عزیز ایران علیرغم همه دشمنی‌ها از مواضع اصولی خویش دست برنداشته و محکم و استوار با پیروی و اطاعت از رهبر فرزانه خود تا تحقق کامل آرمان‌های انقلاب اسلامی که آرمان همه انبیا الهی و مظلومان جهان است از هیچ تلاش و کوشش انسان مدارانه دست بر نخواهد داشت.

دین در حیات اجتماعی بشر و دستیابی به صلح مبتنی بر سعادت دنیوی و اخروی نقش سازنده و مهمی دارد و پاسداری و دفاع از حریم رهبران دینی از آموزه‌های مهم ادیان و در چارچوب حفظ کرامت انسانی و تحقق صلح پایدار جهانی می‌باشد. تعدی به ارزش‌های پذیرفته شده ادیان تجاوز به حقوق و ارزش‌های انسانی قلمداد شده و از سوی همه دینداران و آزادگان جهان محکوم است.

ما رهبران ادیان در ایران حمایت قاطع خود را از مواضع اصولی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر گرانقدر جمهوری اسلامی ایران که در خط مقدم دفاع از ارزش‌های انسانی و حمایت از مظلوم و مبارزه با بی عدالتی هستند اعلام می‌داریم. اقدام آمریکا در تحریم ملت ایران ضمن آنکه بیش از پیش کینه و دشمنی و استیصال سردمداران آمریکا را در قبال ملت رشید ایران هویدا و آشکار ساخت گویای حقانیت سیاست رهبری جمهوری اسلامی در لزوم ایستادگی و مقاومت علیه زورمداران عالم است.

احترام به ارزش‌های مشترک ادیان در حفظ حقوق و کرامت انسان‌ها سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است تا از طریق آن، زمینه تعامل و همکاری سازنده و گسترده ادیان با یکدیگر در جهت بسط و گسترش صلح و دوستی پایدار در جهان و مقابله با ظلم و افراط گرایی فراهم آید».

در پایان این بیانیه رهبران و پیروان ادیان در ایران هرگونه تهدید و دشمنی و محدودیت علیه جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌ها و دستاوردهای آن را محکوم نموده و بر لزوم احقاق حقوق حقه ملت ایران در حفظ استقلال و دستیابی به پیشرفت و تعالی مادی و معنوی تاکید نمودند.

بیانیه پایانی اجلاس «تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403