300 تن مواد مخدر در چهار ماهه امسال کشف شد


 300 تن مواد مخدر در چهار ماهه امسال کشف شد

 فرمانده نیروی انتظامی گفت: طی 4 ماهه امسال 300 تن کشفیات مواد مخدر داشته ایم که 10 تا 15 درصد این کشفیات توسط سگ‌های موادیاب انجام شده است

اتاق خبر 24:

سردار "حسین اشتری" در حاشیه بازدید از مرکز تربیت و عملیات سپکا (مرکز تربیت و آموزش سگ‌های مواد یاب پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا) در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این مرکز، مبارزه و مقابله با مواد مخدر از طریق سگ‌های موادیاب است البته این سگ‌ها آموزش‌های لازم در خصوص کمک به مردم در بلایای طبیعی (زنده یاب و جسدیاب) را دیده اند.

وی به اقدامات مطلوب نیروی انتظامی در امر مقابله و مبارزه با موادمخدر اشاره و تصریح کرد: در ۴ ماهه نخست امسال ۳۰۰ تن مواد مخدر در سراسر کشور کشف شده که از این میزان، ۱۰ الی ۱۵ درصد این کشفیات توسط سگ‌های موادیاب انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در مرکز آموزش و تربیت سگ‌های موادیاب پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا استاندارد‌های مطلوب رعایت شده، عنوان کرد: این مرکز در مقایسه با مراکز سایر کشور‌ها از امکانات پیشرفته‌ای برخوردار است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های مردم موضوع "اعتیاد " است، عنوان کرد: پلیس خود را خدمتگزار مردم می‌داند و ما نیز با هر وسیله‌ای که مجاز باشیم با معضل موادمخدر مقابله و مبارزه می‌کنیم.

سردار اشتری به نقش تاثیر گذار مرکز سپکا در کشفیات موادمخدر اشاره و بیان کرد: افرادی که در این مراکز فعالیت می‌کنند با سختی‌های بسیاری روبه رو هستند؛ بنابراین بایستی تمامی امکانات را برای این عزیزان فراهم کنیم تا آن‌ها با روحیه جهادی به کار خود ادامه دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی کرده ایم تا ۳ سال آینده مکانی جدید را برای این مرکز احداث کنیم تا در ۲۰ سال آینده مشکلی برای نگهداری و آموزش سگ‌ها در این مراکز وجود نداشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: بحمدالله با همت همکاران امسال ۴۴۸ باند مواد مخدر شناسایی و با آن‌ها برخورد شده و امروز پلیس مواد مخدر با امکانات به روز و نیرو‌های باتجربه توفیقات مطلوبی را در کشف و مقابله با قاچافچیان مواد مخدر و خرده فروشان داشته است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403