قابلیت شارژ بی‌سیم در کدام گوشی‌ها وجود دارد؟


قابلیت شارژ بی‌سیم در کدام گوشی‌ها وجود دارد؟

قابلیت شارژ بی‌سیم یکی از جدیدترین فناوری‌های به‌کاررفته در گوشی‌های هوشمند پرچمدار و جدید است که به نظر می‌رسد از استقبال بی‌نظیری نیز از سوی کاربران برخوردار خواهد شد.

به گزارش ایسنا ، قابلیت شارژ بی‌سیم یکی از آن دسته قابلیت‌های جدید و منحصر بفردی است که بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی همچون اپل درتلاشند باتوسعه و ارائه هرچه سریعتر آن ، تغییر و تحولات جدیدی را در عرصه گوشی‌های هوشمند و شارژ محصولات الکترونیکی ایجاد کنند.

حالا در گزارشی که در وب سایت zendure آمده است ، به گوشی های هوشمندی که تا ماه مه ۲۰۱۹ میلادی به قابلیت شارژ وایرلس یا بی سیم موسوم به Qi Wireless Charging مجهز شده اند، اشاره شده است تا کاربران و علاقمندان از مدل های موجود و کنونی در بازارهای بین المللی برای خریداری و استفاده از قابلیت مذکور در گوشی های هوشمند مطلع شوند .

در زیر به مرور و معرفی برخی از مدل گوشی های هوشمندی که به این قابلیت تجهیز شده اند، خواهیم پرداخت:

1. اپل: آیفون ۸ ، آیفون ۸ پلاس ، آیفون ۱۰ ( ایکس)

2. سامسونگ: گلکسی اس ۹ ، گلکسی اس ۹ پلاس ، گلکسی نوت ۵ ، گلکسی نوت ۸ ، گلکسی اس ۸ ، گلکسی ۸ پلاس ، گلکسی اس ۷ ، گلکسی اس ۷ اکتیو ، گلکسی اس ۷ اج ، گلکسی اس ۶ ، گلکسی اس ۶ اج

3. ال جی : وی ۳۰ ، جی۶، جی۴، جی۳

4. گوگل: نکسوس ۴ ، ۵ ، ۶ و ۷

5. بلک بری: پریو، زد ۳۰

6. موتورولا: دروید مکس، دروید مینی ، دروی توربو ، دروید توربو۲ ، موتو ایکس فورس

7. نوکیا : ۷۳۵، ۸۳۰ ، ۹۲۰ ، ۹۲۸ ، ۹۲۹، آیکون ، ۹۳۰ ، ۱۵۲۰

8. ایسوس: پدفون اس

فناوری شارژ بی‌سیم یا (Qi) یک رابط استاندارد توسعه یافته توسط کنسرسیوم شارژ بی‌سیم برای انتقال قدرت الکتریکی القایی تا فواصل ۴ سانتی‌متر (۱.۶ اینچ) است.

این سیستم شامل یک پد انتقال قدرت و یک گیرنده سازگار در یک دستگاه قابل‌حمل است. برای استفاده از این سیستم، دستگاه تلفن همراه در بالای پد انتقال قدرت قرار می‌گیرد، که آن را از طریق القای الکترو مغناطیسی شارژ می‌کند.

دستگاه‌های گوشی همراهی که از این استاندارد استفاده می‌کنند این امکان را به کاربران می دهند تا بدون نیاز به کابل شارژ و اتصال آن به گوشی ، دستگاه خود را بر روی یک پد مخصوص قرار دهند تا آن در سریع ترین زمان ممکن شارژ شود.

کنسرسیوم شارژ بی‌سیم در سال ۲۰۰۸ میلادی تاسیس شد و یک همکاری عضویت-آزاد از شرکت‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی در صنایع تولیدی مختلف است. هدف آن‌ها ایجاد یک استاندارد جهانی برای تکنولوژی شارژ القایی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل