اجرای طرح عابر یار در تقاطع‌های چراغ‌دار رشت


اجرای طرح عابر یار در تقاطع‌های چراغ‌دار رشت

رشت - ایرنا - مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت گفت: طرح عابر یار در تقاطع های چراغ دار این کلانشهر اجرا می شود و از عصر دیروز در تقاطع چهار راه گلسار به اجرا درآمده است.

حسن هادی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح به مدت ۱۵ روز در چهار راه گلسار رشت با همکاری پلیس راهور، در مرحله بعدی این طرح در سایر تقاطع های چراغ دار این کلانشهر به اجرا درمی آید که دومین تقاطع برای اجرای این طرح بعد از چهارراه گلسار، چهاره راه میکائیل است.

وی هدف از اجرای طرح عابریار را ایجاد نظم و انضباط حرکتی عابران پیاده و خودروها عنوان و اظهار کرد: در زمان حاضر با اجرای این طرح در چهارراه گلسار رشت، عابریاران شامل نیروهای مردمی شامل دانش آموزان، دانشجویان و … در روزهای فرد از ساعت ۳۰: ۱۷ تا ۳۰: ۲۰ در این تقاطع حضور می یابند.

مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت خاطر نشان کرد: در این طرح عابریاران هنگامی که چراغ راهنمایی و رانندگی برای رانندگان قرمز است، به رانندگان علامت ایست داده و عابران را هدایت می کنند و هنگامی که خط عبوری برای عابران قرمز است، آنها را برای ایستادن راهنمایی می کنند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح اضافه کرد: آموزش مستقیم رفتار صحیح ترافیکی در محیط جامعه، تغییرات رفتاری مثبتی را برای بهبود فرهنگ ترافیکی ایجاد می کند.

رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

۷۲۸۶ / ‏‬ ۲۰۰۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...