ضرورت شتاب در تکمیل تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست انزلی


ضرورت شتاب در تکمیل تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست انزلی

رشت - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بندرانزلی تاکید کرد: تکمیل پروژه تصفیه خانه شیرابه کارخانه کمپوست این شهرستان در اولویت پروژه‌های شهرداری باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا وحیدپورحضرت در نخستین جلسه کمیته پسماند طی امسال در فرمانداری با تشکر از اقدامات مدیریت شهری انزلی در مدیریت پسماند در سال گذشته اظهار کرد: اقدامات خوب و مؤثری از سوی شهرداری و برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان در این بخش انجام شده و اگر چه در کل شاید نمره قابل قبولی نداشته باشیم ولی عملکرد مدیریت شهری انزلی در حوزه پسماند، قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تمامی زباله‌ها از انتهای محدوده سرزمینی شهرستان رشت، محدوده منطقه ازاد انزلی تا ابتدای محدوده رضوانشهر به کارخانه کمپوست انزلی منتقل می‌شود افزود: اگرچه مسئولیت جمع آوری زباله با شهرداری است اما متأسفانه بار مضاعفی در خصوص جمع آوری زباله در مناطق روستایی نیز وجود دارد.

پورحضرت با بیان اینکه دهیاری‌ها مانند شهرداری موظف به مدیریت و جمع آوری و انتقال زباله به کارخانه کمپوست هستند تاکید کرد: مدیریت پسماند در حوزه روستایی عملکرد قابل قبولی ندارد و در صورت کوتاهی از سوی دهیاران علاوه بر صدور اخطار، به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن مصوبات کمیته پسماند تصریح کرد: شهرداری و دهیاری‌ها به عنوان متولیان امر مدیریت پسماند، جمع آوری و تفکیک زباله از مبدا را جدی بگیرند.

پورحضرت با اشاره به اینکه شهرداری انزلی در تخصیص بودجه باید اولویت را بر تکمیل پروژه تصفیه خانه اعمال کند گفت: حجم زباله بندرانزلی به دلیل گردشگر پذیر بودن این شهر ساحلی در ایام تعطیل و پیک سفر چند برابر می‌شود که مدیریت این بخش را با چالش مواجه کرده است.

وی با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به تفکیک زباله از مبدا افزود: پس از دو سال مسکوت ماندن تفکیک زباله از مبدا در انزلی، شهرداری انزلی این وظیفه را به بخش خصوصی واگذار کرده که بر اساس گزارش‌های رسیده عملکرد خوبی صورت گرفته اما لازم است با تداوم آموزش به خانواده‌ها، شهروندان با تفکیک زباله از مبدا کمک حال مدیریت شهری در جمع آوری زباله از شهر و روستا باشند.

به گزارش ایرنا روزانه ۱۲۰ تن زباله در بندرانزلی جمع آوری و به کارخانه کمپوست منتقل می‌شود که این زباله‌ها در زمان پیک سفر و تعطیلات به ۱۸۷ تن نیز می‌رسد.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

۷۴۷۱/‏۲۰۰۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا