معرفی سوناتای 2020 با پنل خورشیدی


معرفی سوناتای 2020 با پنل خورشیدی

ایران اکونومیست- اگر این خودرو حدود 6 ساعت در روز زیر نور مستقیم خورشید قرار گیرد، سوناتا از طریق پنل‌های خورشیدی شارژ شده و بیش از 1300 کیلومتر پیش می‌رود.

هیوندای سوناتای هیبریدی 2020، با طیف وسیعی از فناوری‌های حرکتی و پنل خورشیدی روی سقف ارائه می‌شود. این پنل خورشیدی قادر به شارژ باتری‌های این خودرو خواهد بود.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "کارگاید"، این پنل خورشیدی در حالت پارک و در فضای خارجی قادر به شارژ باتری خودرو خواهد بود.

معرفی سوناتای 2020 با پنل خورشیدی

براساس ادعای هیوندای، اگر این خودرو حدود 6 ساعت در روز زیر نور مستقیم خورشید قرار گیرد، سوناتا از طریق پنل‌های خورشیدی شارژ شده و بیش از 1300 کیلومتر پیش می‌رود.

سوناتای 2020 با سیستم جدید "کنترل تغییر فعال" (ASC) ارائه خواهد شد که در اصل یک فناوری پیشرفته برای کارایی و بهره‌وری در سیستم انتقال نیرو است. ASC نه تنها قابلیت عملکردی و شتاب خودرو را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث کاهش مصرف سوخت نیز می‌شود. در این سیستم انتقال قدرت، اصطکاک کمتر شده و خودرو چابک‌تر نشان می‌دهد.

معرفی سوناتای 2020 با پنل خورشیدی

سوناتای هیبریدی قدرت خود را از یک موتور 2 لیتری بنزینی دریافت می‌کند که با گشتاور 188 نیوتن‌متر قدرتی حدود 150 اسب‌بخار دارد. این موتور در هماهنگی با یک سامانه انتقال قدرت 6 سرعته خودکار هیبریدی و یک موتور الکتریکی توان بیشتری را برای خودرو رقم می‌زند. با این وجود مجموعه قدرت این خودرو کمتر از یک تویوتا کمری 214 اسب‌بخاری است.

از آنجایی که این خودرو یک نمونه هیبریدی است، هیوندای میزان مصرف سوخت آن را 5 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان کرده است. این نسخه از خودرو روی رینگ‌های 16 اینچی سوار شده‌اند.

معرفی سوناتای 2020 با پنل خورشیدی

نسخه 2020 سوناتا یک خودروی بزرگ است و طول آن به 4.9 متر می‌رسد. خودرو 1.86 متر عرض و 1.44 متر ارتفاع دارد. فاصله بین محوری خودرو نیز 2.84 متر است.

از طرفی می‌توان از موبایل به جای کلید این خودرو استفاده کرد.

معرفی سوناتای 2020 با پنل خورشیدی

این نسخه سوناتا در حال حاضر برای بازار استرالیا در نظر گرفته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)