روش های طبیعی برای تقویت ناخن ها در خانه


روش های طبیعی برای تقویت ناخن ها در خانه

همه ما دوست داریم صاحب ناخن هایی محکم و زیبا باشیم چرا که داشتن ناخن هایی زیبا باعث زیبا شدن چند برابر دست ها می شود، اما زمان هایی وجود دارد که به دلایل مختلف مانند بالا رفتن سن، استفاده زیاد از لاک، کم کاری و یا پرکاری تیروئید و… ناخن هایمان استحکام و شادابی خود را از دست می دهد که می توان با تقویت ناخن ها در خانه و استفاده از روش های طبیعی...

همه ما دوست داریم صاحب ناخن هایی محکم و زیبا باشیم چرا که داشتن ناخن هایی زیبا باعث زیبا شدن چند برابر دست ها می شود، اما زمان هایی وجود دارد که به دلایل مختلف مانند بالا رفتن سن، استفاده زیاد از لاک، کم کاری و یا پرکاری تیروئید و… ناخن هایمان استحکام و شادابی خود را از دست می دهد که می توان با تقویت ناخن ها در خانه و استفاده از روش های طبیعی صاحب ناخن هایی زیبا شویم.

روش های طبیعی برای تقویت ناخن ها در خانه

معمولا رشد خوب ناخن ها نشانگر برقرار بودن سلامتی در بدن است اما زمانی که رشد و حتی استحکام ناخن هایتان از بین برود این نشانگر وجود یک مشکل در بدن شما است، ناخن در حالت طبیعی باید به اندازه ۲ میلی در ماه رشد می کند که اگر غیر از این باشد نشان دهنده کمبود مواد مغذی و معدنی در بدن است. پس اگر خواستار ناخن هایی زیبا و محکم هستید از راه های پیشنهاد شده برای تقویت ناخن استفاده کنید.

راه های طبیعی تقویت ناخن

در مرحله اول برای تقویت کردن ناخن داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سرشار از ویتامین و پروتئین و همچنین مواد مغذی است که نقش مهمی در داشتن ناخن هایی سالم دارد و سپس در مرحله بعد با استفاده از درمان های خانگی و مواد طبیعی موجود در منزل به راحتی می توان به رشد و سلامت ناخن ها کمک کرد.

روغن زیتون

از جمله بهترین روش طبیعی برای تقویت ناخن استفاده از روغن زیتون است، استفاده از این روغن باعث می شود که رطوبت ناخن حفظ شود که همین امر از شکستگی ناخن جلوگیری خواهد کرد، روغن زیتون همچنین قادر به ترمیم نقاط آسیب دیده ناخن است و به راحتی به بهبود آن کمک می کند.

برای استفاده از روغن زیتون ابتدا باید مقداری از آن را گرم کنید و بعد آن را روی ناخن ها و اطراف آن ماساژ دهید تا زمانی که خوب جذب شود، شما می توانید ناخن های خود را در روغن زیتون فرو کرده و بگذارید چندین دقیقه به همین حالت بماند. سعی کنید در روز از این روش چندین مرتبه استفاده کنید تا نتیجه را در عرض یک هفته بر روی ناخن هایتان مشاهده کنید.

روش های طبیعی برای تقویت ناخن ها در خانه

سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل دارا بودن مواد معدنی و مغذی فراوان راهی است برای تقویت ناخن که علاوه بر جلوگیری از به وجود آمدن عفونت به مستحکم شدن آنها می پردازد. برای استفاده از این روش باید از سرکه سیب خالص استفاده کرد به این ترتیب همان مقدار که از سرکه سیب استفاده می کنیم باید به همان میزان هم از آب استفاده کنیم و سپس ناخن هایتان را به مدت ۱۰ دقیقه در این مخلوط قرار دهید و به آرامی هر ناخن را ماساژ دهید.

روش های طبیعی برای تقویت ناخن ها در خانه

روغن ویتامین E

یکی از شایع ترین علت های شکنندگی سریع ناخن ها نداشتن رطوبت کافی و خشکی بیش از حد ناخن ها است، شما می توانید برای درمان این خشکی از ویتامین E استفاده کنید، برای استفاده از این روش فقط کافیست کپسول های ویتامین E را تهیه کنید و روغنی که داخل آن است را خارج کرده و بر روی ناخن ها به خوبی ماساژ دهید، این روش تا تا ۲ هفته به صورت مرتب انجام دهید، شما می توانید به صورت خوراکی هم از ویتامین E استفاده کنید.

روش های طبیعی برای تقویت ناخن ها در خانه

روغن نارگیل

یکی از محبوب ترین و بهترین راه های تقویت ناخن استفاده از روغن نارگیل اصل و خالص است، روغن نارگیل کمک زیادی به داشتن ناخن هایی زیبا می کند و همچنین با خاصیت رطوبت رسانی فوق العاده، ناخن هایی سالم را به ما می بخشد. این روغن را هم مانند سایر روغن ها به خوبی روی ناخن ها ماساژ دهید.

یک روش موثر دیگر برای استفاده از روغن نارگیل ترکیب آن با چند قطره آبلیمو است، سعی کنید قبل از خواب این ماسک تقویت ناخن را روی ناخن هایتان بمالید و سپس یک دستکش پلاستیکی بپوشید و بگذارید تا صبح به همین صورت باقی بماند. این کار به مستحکم شدن ناخن هایتان کمک زیادی می کند.

روش های طبیعی برای تقویت ناخن ها در خانه

لیمو ترش

یکی از ضروری ترین ویتامین های مورد نیاز برای رشد ناخن ها ویتامین C است که این ویتامین به وفور در لیمو ترش یافت می شود، برای استفاده از این روش می تواند یک لیمو را از وسط برش داده و یک تکیه از آن را برداشته و به صورت دورانی روی ناخن ها ماساژ داده که علاوه بر تقویت ناخن باعث سفید شدن پوست دست هم خواهد شد. بعد از استفاده از آب لیمو با یک کرم مرطوب کننده ناخن هایتان را ماساژ دهید.

روش دیگر، استفاده از آبلیمو و مخلوط کردن آن با چند روغن زیتون و یا روغن آرگان است که بعد از مخلوط کردن با استفاده از یک پنبه مخلوط را روی ناخن هایتان ماساژ دهید.

روش های طبیعی برای تقویت ناخن ها در خانه

حنا

یکی از قدیمی ترین روش های تقویت ناخن استفاده از گیاهی به نام حنا است که در قدیم یکی از رایج ترین روش ها برای داشتن ناخن هایی زیبا بوده که امروزه هم استفاده زیادی از این گیاه می شود، برای استفاده از حنا باید مقداری از آن را داخل یک کاسه ریخته و کمی آب به آن کنید آب را تا حدی اضافه کنید که حالت خمیری به خود بگیرد سپس این مخلوط را روی ناخن هایتان ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه روی ناخن باقی بماند.

نکته: استفاده از حنا باعث تغییر رنگ پوست دست و ناخن ها می شود.

روش های طبیعی برای تقویت ناخن ها در خانه

زرده تخم مرغ

استفاده از این روش تاثیر سودمندی بر روی تقویت ناخن دارد و می توان به عنوان بهترین روش طبیعی از آن استفاده کرد، فقط کافیست یک زرده تخم مرغ را از سفیده اش جدا کرده و آن را با کمی شیر مخلوط کنید سپس بر روی تمام ناخن ها به خوبی ماساژ داده و بگذارید تا مواد روی ناخنتان خشک شود و سپس با آب بشویید. این روش قادر است تمام نیازی که ناخن به رطوبت دارد را برطرف کند.

روش های طبیعی برای تقویت ناخن ها در خانه

گوجه فرنگی

یکی از ضروری ترین مواد مورد نیاز برای رشد ناخن مواد معدنی به نام بیوتین است که این ماده در گوجه فرنگی وجود دارد، بیوتین موجود در گوجه فرنگی باعث ضخیم تر و مستحکم تر شدن ناخن می شود، برای استفاده از این روش باید مقداری از آب گوجه فرنگی را تهیه کرده و با چند قطره روغن زیتون مخلوط کرده، سپس این مخلوط را دو لی ۳ مرتبه در روز بر روس ناخن هایتان ماساژ دهید.

روش های طبیعی برای تقویت ناخن ها در خانه

روغن کرچک

از روغن کرچک از قدیم و ایام برای تقویت ناخن ها استفاده می کردند، این روغن خاصیت آن را دارد که با عفونت های مخصوص ناخن مبارزه کند، طرز استفاده از این روغن به این صورت است که باید با کمی از نمک اپسوم مخلوط شود و سپس تمام ناخن ها را به این روغن آغشته کرده و به خوبی همه قسمت های ناخن را ماساژ دهید.

روش های طبیعی برای تقویت ناخن ها در خانه

نکاتی مهم برای داشتن ناخن هایی سالم

سعی کنید در برنامه غذایی خود از مواد غذایی استفاده کنید که سرشار از مواد معدنی بیوتن باشد مانند: گوجه فرنگی، شیر، غلات، تخم مرغ، بادام، حبوبات و… از مواد غذایی استفاده کنید که سرشار از پروتئین باشد مانند: گوشت ، مرغ، ماهی، دانه های روغنی، سبزیجات و… اگر در طول روز مرتبا با آب سرکار دارید و سعی کنید از دست کش استفاده کنید. همیشه ناخن هایتان را با وازلین مرطوب نگه دارید. از بلند کردن زیاد ناخن هایتان خود داری کنید زیرا ناخن بلند مواد شیمیایی را به خود جذب می کند. از لاک زدن زیاد خود داری کنید زیرا رطوبت ناخن را از بین می برد، اگر می خواهید از لاک استفاده کنید از لاک هایی با کیفیت استفاده کنید. در روز ساعتی را به ناخن هایتان اختصاص دهید برای مثال هر روز به مدت ۱۰ دقیقه ناخن هایتان را در معرض نور خورشید قرار دهید تا بتواند ویتامین D جذب کند. سعی کنید روزانه آب زیادی بنوشید برای مرتب کردن ناخن هایتان از سوهان استفاده کنید. هنگام استفاده از مواد شوینده حتما از دستکش استفاده کنید. سعی کنید ناخن هایتان را مربعی شکل کوتاه کنید. همیشه یک مرطوب کننده قوی برای ناخن هایتان به همراه داشته باشید. همیشه به بهداشت ناخن هایتان توجه کنید.

روش های طبیعی برای تقویت ناخن ها در خانه

کار هایی که نباید انجام دهید از روش های زیبا سازی ناخن مانند کاشت ناخن و استفاده از ناخن مصنوعی جدا خودداری کنید. هیچگاه به صورت مستقیم به مواد شیمیایی و شوینده دست نزنید. از الکل برای پاک کردن ناخن هایتان استفاده نکنید زیرا الکل به شدت ناخن را خشک می کند. از جویدن کناره های ناخن خودداری کنید. هیچگاه برای پاک کردن لاک از اشیاء تیز استفاده نکنید زیرا باعث خراش ناخن و ضعیف شدن آن می شود.

در این مطلب روش های طبیعی برای تقویت ناخن را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم تا بتوانید ناخن هایی سالم و زیبا داشته باشد، فقط باید به این نکته توجه کرد که برای اثر بخشی تمامی این روش ها باید کمی صبور باشید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل و سلامت ناخن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا