چهره چهارراه‌های تهران در شان کشور نیست


چهره چهارراه‌های تهران در شان کشور نیست

تهران- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: وضعیت کودکان کار در سر چهارراه ها که در شبکه های بیگانه منتشر می شود در شان کشور جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی روز دوشنبه در جلسه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران در استانداری اظهار داشت: حضور این کودکان در چهارراه ها مشکلاتی به وجود آورده و در آینده آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.

وی افزود: طرح ساماندهی کودکان کار از پنج سال گذشته آغاز و امسال با هماهنگی استانداری، فرمانداری و دستگاه های مربوطه اجرایی شده است و ۲۷۰ نفر در این راستا جمع آوری شده اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: هدف ما از اجرای این طرح ایجاد مزاحمت برای کار کردن نوجوانان نیست بلکه جلوگیری از سواستفاده از کودکان کاری است که در چهارراه ها وجود دارند و ۹۰ درصد آنها از اتباع هستند.

وی تاکید کرد: اگر وضعیت کودکان کار پیگیری نشود در آینده به مصرف کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر تبدیل خواهند شد و با شیوع آسیب های اجتماعی، جامعه را به مخاطره خواهند انداخت.

حسن بیگی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مساله آسیب های اجتماعی تاکید ویژه ای داشته اند گفت: شعار ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای کاهش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی اجتماعی سازی و مشارکت های مردمی است از این رو به دنبال دولتی عمل کردن در این حوزه نیستیم.

وی خاطر نشان کرد: باید آسیب های اجتماعی را از ریشه کنترل کرد و از سیگار و قلیون که امروز در جامعه فراگیر شده است غفلت نکرد چراکه بر اساس نظریه پزشکان بین المللی این دو عامل سرطان زا هستند.

وی تاکید کرد: باید به خانواده ها هشدارهایی در خصوص جلوگیری از مصرف سیگار داد تا آگاهانه در این زمینه برخورد کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اینکه برخی از سازمان های مردم نهاد از جمع آوری کودکان کار در فضای مجازی انتقاد کرده اند گفت: ما آمادگی داریم تا از طرح ها، پیشنهادها و نظرهای اصلاحی این سازمان ها برای ساماندهی کودکان کار استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اعتقاد استانداری تهران و مجموعه دولت استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد است از این رو به این سازمان ها با دید امنیتی نگاه نمی شود چرا که آنان را یار و یاور این مجموعه در ارائه خدمات و مشاوره های رایگان می دانیم.

حسن بیگی خاطر نشان کرد: همچنین از دستگاه ها و فرمانداری ها درخواست می کنیم تا مکان هایی را برای فعالیت های سازمان های مردم نهاد اختصاص دهند.

وی همچنین از نظارت بر عملکرد سازمان های مردم نهاد (سمن) خبر داد و گفت: کمیته ای در این زمینه در استانداری فعالیت می کند که باید با حضور دستگاه هایی از جمله ورزش و جوان، بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که مجوز به سمن ها می دهند جلسه ها به صورت مستمر برگزار شود.

تهرام/۸۱۳۸//۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!