خط ولایت فقیه؛ صراط مستقیم نیروهای مسلح/ هیچ تعرضی را بدون جواب نمی‌گذاریم


خط ولایت فقیه؛ صراط مستقیم نیروهای مسلح/ هیچ تعرضی را بدون جواب نمی‌گذاریم

گروه اجتماعی ــ جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با یادآوری اینکه صراط مستقیم را پیامبر عظیم‌الشأن(ص) ترسیم کرد، گفت: در این دوره که از وجود امام معصوم محروم هستیم، صراط مستقیم نیروهای مسلح، خط ولایت فقیه است.

خط ولایت فقیه؛ صراط مستقیم نیروهای مسلح/ هیچ تعرضی را بدون جواب نمی‌گذاریم

به گزارش ایکنا از فارس، امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی امروز، 31 تیرماه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ارشد ارتش در استان فارس گفت: باید خدا را همواره شاکر باشیم و یادآوری کنیم که در کدام مسیر می‌خواهیم حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در طول روز بارها از خداوند «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ؛ ما را به راه راست هدایت فرما» می‌خواهیم، گفت:‌ سئوال اینجاست که صراط مستقیم چیست که این مسئله را از نظر سربازی توضیح می‌دهیم.

نعمتی ادامه داد:‌ از نظر سربازی نظام، صراط مستقیم را خداوند برای مردم تعیین کرده است که وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده است و همچنین قرآنی که پیامبر(ص) به بشریت هدیه داده است و ابزار صراط مستقیم است.

جانشین فرماندهی نزاجا اضافه کرد: در زمان ائمه صراط مستقیم امامان معصوم بودند و امروز که از دیدن امام زمان خود محروم هستیم، صراط مستقیم حرکت بر مسیر ولایت فقیه است.

وی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسیری را تبیین و روشی را ترسیم کرده‌اند، گفت: معظم‌له گذشته را کامل بررسی کرده و نقاط برجسته و ضعف آن را شناسایی و آینده را ترسیم کردند که این یک روش است.

تمام شهدا الگوهای نیروهای مسلح هستند
نعمتی با بیان اینکه شاخصه گذشته نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی 8 سال دفاع مقدس مقابل همه جهان‌خواران دنیاست که الگوهای بسیار خوبی هم دارد، گفت: استان فارس دارای بیش از 15 هزار شهید است که این‌ها الگوهای نیروهای مسلح هستند البته همچنان هم شهید برای امنیت وطن و دفاع از حریم تقدیم می‌کند.

چرا در دفاع مقدس پیروز شدیم
جانشین فرمانده نزاجا در ادامه با طرح این سئوال که در دفاع مقدس چه اتفاقاتی افتاد و چه دستاوردی داشت و چرا پیروز شدیمف گفت: بیش از 90 درصد از رزمندگان دوران دفاع مقدس دارای سن زیر 30 سال بودند لذا اعتماد کردن به جوانان یک تجربه بسیار موفقی است که تنها در دوران دفاع مقدس داریم که تنها مخصوص سپاه هم نیست چنانچه یک هزار و 126 شهید فارغ‌التحصیل از دانشگاه افسری داریم.

وی، اعتماد کردن به جوانان و وحدت را عوامل پیروزی در دفاع مقدس برشمرد و گفت:‌ درباره وحدت بسیار حرف می‌زنیم ولی باید بدان عمل کنیم آن هم وحدت درون سازمانی و برون‌سازمانی. وحدت چیزی نیست که تنها درباره آن حرف بزنیم و زمانی به نتیجه می‌رسیم که تمام کارها وحدت‌آفرین باشد چنانچه تمام عملیات‌های دوران دفاع مقدس این‌گونه بودند و وحدت عامل پیروزی آن‌ها بود.

از عوامل موفقیت در دوران دفاع مقدس
نعمتی با بیان اینکه ایثارگری برگرفته از دین و مکتب از دیگر عوامل موفقیت دوران دفاع مقدس بود، گفت: در تمام وصیت‌نامه‌های شهدای آن دوران و همچنین وصیت‌نامه‌های پیشین شهدای زنده این نوع ایثارگری موج می‌زند.

وی، رمز دیگر موفقیت در دوران دفاع مقدس را نگاه به درون و داخل کشور دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس در نیروهای مسلح حتی امید نداشتیم که سیم خاردار خارج از مرزها به ما دهند و هیچ فرماندهی حتی فکر کمک از خارج از کشور را نمی‌کرد و تمام نگاه‌ها به درون کشور بود و نتیجه آن هم پیروزی شد.

جانشین فرمانده نزاجا تأکید کرد:‌ اگر هر کدام از این عوامل را در صحنه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ‌سیاسی بگذاریم حتماً جواب می‌دهد و موفقیت در پی دارد و این مسئله‌ای است که قبلاً امتحان شده است به شرطی که درست از این عوامل استفاده کنیم.

نعمتی با بیان اینکه بعد از دوران دفاع مقدس نیز نیروهای مسلح همین وضعیت را داشتند، گفت: زمانی دنبال این بودیم که بازدارندگی ایجاد کنیم اما اکنون دیگران دنبال این هستند که بازدارندگی برای ما ایجاد کنند.

وی یادآور شد: قریب 16 سال پیش می‌گفتیم اگر روزی این دشمن قهار خواست به ما حمله کند چگونه دفاع کنیم اما اکنون یک رویکرد تهاجمی داریم؛ به کسی تعرض نمی‌کنیم و هیچ سابقه تعرض هم نداریم ولی در قبال تعرض، کسی را بدون جواب نخواهیم گذاشت.

جانشین فرماندهی نزاجا با تأکید بر اینکه دو عامل نگاه به درون و اطاعت محض ار فرمانده معظم کل قوا، در درون نیروهای مسلح وجود دارد، گفت: شاخص‌هایی مثل ایثارگری بعد از دفاع مقدس ممکن است در برخی از جاها کمرنگ شده باشد اما از بین نرفته است و در مردم هم از بین نرفته است چنانچه همه این شاخص‌ها را در زمان سیل در نقاط مختلف کشورمان مشاهده کردیم و همه مردم پای کار آمدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه مرکز علوم و فنون شیراز، مرکز تربیت‌کننده همه فرماندهان مانوری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است، گفت: بازدیدهایی که از مراکز خود به صورت نبردی است و باید بگوییم که وضعیت ما نسبت به گذشته اصلاً قابل قیاس نیست و بحمد الهی در نیروی زمینی شاهد ارتقای کیفی بسیار خوبی هستیم.

نعمتی ضمن قدردانی از زحمات چندین ساله امیر جمشیدی در این عرصه گفت: وظیفه ما در نیروهای مسلح حفظ و ارتقای آمادگی رزمی است که مقام معظم رهبری مشخصه‌های آن را بیان کرده است و یکی از آن‌ها آموزش است.

کار آموزش در نیروهای مسلح تعطیلی‌بردار نیست
وی با تأکید بر اینکه کار آموزش تعطیلی‌بردار نیست و پنج‌شنبه و جمعه نمی‌شناسد، گفت: دشمن جمهوری اسلامی، دشمن غداری است و هرچه دارد پای کار آورده است پس باید در نیروهای مسلح شبانه‌روزی تلاش کنیم تا ارتقا یابیم و مرکز آموزش علوم و فنون شیراز نیز یکی از جاهایی است که باید شبانه‌روزی جهادی تلاش کند.

جانشین فرماندهی نزاجا گفت: حرکت جهادی در دوران دفاع مقدس جواب داد و اکنون هم باید جهادگونه تلاش کنیم تا به جواب مطلوب دست یابیم.

نعمتی با بیان اینکه نیروی زمینی تغییر ساختار داده تا بتواند منویات مقام معظم رهبری را تحقق بخشد، گفت: سال گذشته رزمایش اقتدار را در منطقه عمومی اصفهان با پازل‌هایی از انواع یگان‌ها انجام دادیم و امسال هم برنامه‌ریزی کردیم در زمان مناسب خود انجام خواهیم داد.

وی همچنین تأکید کرد: مرکز علوم فنون باید عزمش را جزم کند و با یک حرکت جهادی از قافله عقب نماند و لازم است که از تجربیات پیشسکوستان استفاده کند.

نعمتی با بیان اینکه در نیروی زمینی اصلاً تودیع نداریم بلکه باید تکریم کنیم از فرماندهی که سال‌ها زحمت کشیده و باید از تجربیات امیر جمشیدی استفاده کنیم، گفت: نیروی زمینی ساختار خود را بر اساس تهدیدات تعیین کرده و روزانه همه تهدیدات را رصد می‌کند.

جانشین فرمانده نزاجا در بخش پایانی سخنان خود به کمک ارتش به مردم در ایام سیل اشاره کرد و گفت:‌ از تاریخ 28 اسفندماه 97 تا 28 فروردین 98 کل ارتش برای یاری‌رساندن به سیل‌زدگان استان‌های مختلف کشورمان در خدمت مردم بود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا