شکوفایی «محصولات حلال» درسایه رکود اقتصاد روسیه


شکوفایی «محصولات حلال» درسایه رکود اقتصاد روسیه

تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محصولات حلال در روسیه توانستند با وجود رکود اقتصادی در این کشور، محصولات حلال در بازار این کشور 10 تا 15 درصد هرساله افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العرب، بیشتر تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محصولات حلال تلاش می کنند تا به تمایلات مسلمانان در روسیه که نزدیک به 15 درصد از ساکنان این کشور را تشکیل دادند، پاسخ دهند؛ آنها همچنین در برخی اوقات تلاش می کنند تا این محصولات را صادر کنند.

«ارسلان گیزاتولین» مدیرکارخانه گوشت که از هفت سال پیش در منطقه ای به دور از مسکو پایتخت روسیه آن را اداره می کند، می گوید: در سالهای اخیر حلال به نوعی از مد در روسیه تبدیل شده است.

گیزاتولین می افزاید: در کارخانه اش 35 نفر کار می کنند وباوجود رکود اقتصادی که روسیه از آن رنج می برد، سوئیس هایی تولید کرده است که یکی از اولین ها در نوع خود در این بازار از 20 سال پیش به شمار می آید. باین سوئیس ها راساس شریعت اسلامی تولید شده است. درحال حاضر 1.5 تن روزانه سوئیس و سایر کالاها را تولید می کند.

وی می گوید: به پاساژهای تجاری می روم و سوئیس هایی از یک یا دو یا سه تولید مختلف پیدا می کنم. رقابت در این عرصه داغ است.

بخش حلال نزدیک به یکهزار و 800 میلیارد یورو در سراسر مناطق جهان است و این مسئله تنها به تولید گوشت محدود نمی شود.

در روسیه، شرکت های لوازم آرایشی یا هتل ها از سوی مقامات این کشور علامت «حلال» را کسب کردند. در همین حال، بزرگترین بانک سراسری« Spirbank» به افتتاح شعبه مالی اسلامی تلاش می کند.

مرکز صدور گواهینامه حلال با نظارت شورای فتوای روسیه، بیش از 200 شرکت را از زمان تاسیسش در سال 2007 میلادی تایید کرده است و علامت حلال را پنج تا هفت شرکت جدید در سال به دست می آورند.

«روشان ابیازوف» معاون رئیس شورای فتوا می گوید: از حمایت کامل وزارت کشاورزی برای توسعه صادرات تولیدات حلال به کشورهای دیگر برخوردار می شود.

مقامات محلی نیز تاکید می کنند که بازار غذایی حلال در تاتارستان یکی از مهمترین جمهوری های مسلمان نشین در روسیه نزدیک به 100 میلیون یورو یعنی بیش از 3 درصد از واردات کشاورزی در منطقه به شمار می اید. این بخش به نسبت 10 تا 15 درصد سالیانه گسترش می یابد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری