توسل به سیدالشهداء(ع)؛ راه نزدیکی به امام‌زمان(عج)


توسل به سیدالشهداء(ع)؛ راه نزدیکی به امام‌زمان(عج)

ملک‌محمدی دعا، صدقه و توسل را سلوک به سمت امام عصر(عج) دانست و گفت: راه قرب از طریق دستگیری از سادات فقیر و گریه و توسل بر سید و سالار شهیدان(ع) میسر می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: «ملک محمدی» در مصاحبه با برنامه «فردای بهاری» رادیو گفت وگو، اظهار کرد: در زیارت امام زمان(عج) نوعی ارتباط روحی و فکری با وجود حضرت بقیه الله الاعظم(عج) برقرار می کنیم. لذا زیارت امام زمان(عج) شرافت و عظمت خاص خداوندی است و باید از همه فرصت ها استفاده کرد و خود را در محضر حضرت احساس کرد.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به نظاره گر بودن حضرت مهدی(عج) در تمام حالات و زمان ها، بیان کرد: امام زمان(عج) حی و حاضر و شاهد و ناظر بر افکار، گفتار و اعمال ما هستند؛ لذا ما به عنوان منتظران ظهور و پیرو و محب بقیه الله(عج) باید خود را در همه ساعات در محضر ایشان بدانیم.

ملک محمدی دعا، صدقه و توسل را سلوک به سمت امام عصر(عج) دانست و افزود: راه جهشی قرب از طریق دستگیری از سادات فقیر و گریه و توسل بر سید و سالار شهیدان(ع) میسر می شود.

این استاد دانشگاه ابراز کرد: اگر همچون شهدا که ره صد ساله را یک شبه پیمودند، قصد کنیم که زلف به زلف امام زمان(عج) گره بزنیم و دل را به نور محبت ایشان منور کنیم و ارتباطی روحی و فکری با ایشان برقرار کنیم، از طریق گریه و زیارت امام حسین(ع) باید موجب خشنودی امام زمان(عج) باشیم.

ملک محمدی خشنودی امام زمان(عج) را به سان خشنودی خداوند عالم خواند و تصریح کرد: از این طریق زندگی ما نورانی شده و اخلاق و کردار و جامعه و امت اسلامی منور خواهد شد.

زمین بدون حجت خدا، بندگان را فرو می برد

در ادامه این مصاحبه رادیویی حجت الاسلام «بهنام ابطحی» در مصاحبه با رادیو گفت وگو با اشاره به سخنی از امام رضا(ع) که فرمودند: همه ما اهل بیت صاحب امر امامت هستیم، افزود: ایشان فرمودند: آن قیام کننده ای که جهان را پر ز عدل و داد خواهد کرد، فرزندی از فرزندان من است و آن قیام کننده، من نیستم.

این کارشناس مسائل دینی با بیان این مطلب افزود: حضرت(ع) فرمودند: اگر زمین به اندازه یک چشم بر هم زدن از حجت خالی شود، ساکنان خود را فرو خواهد برد.

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: معرفی حضرت بقیه الله (عج) و جایگاه امامت و موضوع غیبت و سختی و آزمون های جانکاه دوران غیبت از موضوعاتی بود که حضرت رضا (ع) بسیار بدان اهمیت می دادند.

وی خاطرنشان ساخت: وقتی نام زیبای قیام کننده را برای امام زمان(عج) به کار می بریم و وقتی همه بلند شده و دست بر سر می نهند و ارادتی خاص را با شنیدن این نام به نمایش می گذارند، این اعمال برآمده از یک سنت است که از حضرت رضا(ع) به ما شیعیان رسیده است.

حجت الاسلام ابطحی در رادیو گفت وگو ادامه داد: امام رضا(ع) قبل از میلاد حضرت بقیه الله(عج) این دعا را بر ما آموخته اند. در قنوت نماز جمعه اینگونه دعا فرمودند که بارالها کار بنده شایسته و جانشینت –که شاید مراد از این عبارت امام هر زمانی باشد- ، را همانطوری که کار پیامبران و فرستادگان قبل را اصلاح کردی، اصلاح فرما و فرشتگان را به نگهبانی ایشان بگمار و روح القدس را از سوی خویش پشتیبان ایشان قرار ده.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها