347 گونه جلبک دریایی در هرمزگان نگهداری می شود


347 گونه جلبک دریایی در هرمزگان نگهداری می شود

بندرعباس-ایرنا- در حال حاضر 347 گونه جلبک دریایی شناسایی شده که در هرباریوم اختصاصی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان نگهداری می‌شود.

رئیس بخش منابع طبیعی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: از این تعداد گونه‌های شناسایی شده، ۱۶۷ گونه جلبک قرمز، ۷۹ گونه جلبک سبز ،۸۰ گونه جلبک قهوه‌ای، ۱۵ گونه جلبک "سبز آبی " و ۶ گونه جلبک" دیاتومه" است.

رضا ربیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۴۴ طرح تحقیقاتی و دانشجویی در ارتباط با موضوعات مختلف جلبک‌ها شامل، ۱۳ گیاه شناسی جلبک‌ها، ۷ طرح مطالعات اکولوژیک، ۱۲ طرح اثرات دارویی و مواد مؤثر جلبک‌ها، ۹ طرح کشت و پرورش جلبک‌ها و طرح تأثیر جلبک به عنوان اثرات کودی این گیاهان دریایی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا، ۱۰۲ مقاله علمی توسط کارشناسان این مرکز انجام گرفته که در همایش‌های داخلی و خارجی مطرح شده است.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان بیان داشت: از سال ۹۲ طرح ملی تدوین خانواده‌های جلبکی آب‌های خلیج فارس و دریای عمان با تلفیق مطالعات" تاکسونومی" مدرن و کلاسیک صورت گرفته و در استان‌های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

این دکتر متخصص در رشته بیولوژیک اظهار داشت: جلبک‌ها از مرز بوشهر تا مرز پاکستان با هدف نمونه‌های جلبکی منطقه جمع آوری و شناسایی می‌شود و روش شناسایی آن مطالعات بر اساس شکل ظاهری و خصوصیات مولکولی است.

ربیعی خاطر نشان کرد: حاصل این مطالعات شناسایی دقیق‌تر گونه‌های جدید برای خلیج فارس و دریای عمان بوده است که هر ۵ سال یک بار تمدید می‌شود.

‏۶۰۴۸/‏۹۹۴۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند