هشدار شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا به مشترکان پر مصرف


هشدار شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا به مشترکان پر مصرف

آستارا - ایرنا - شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا نسبت به قطع انشعاب مشترکان پر مصرف که از آب برای مصارف غیر شرب استفاده می کنند، هشدار داد.

محمد غزنویان روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: اولویت شرکت آب و فاضلاب روستایی تأمین آب شرب و مصرف مجاز یک خانوار چهار نفره در ماه، ۲۵ متر مکعب است.

وی بیان کرد: برخی خانوارها با استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی، مصرف ماهانه را به ۶۰ متر مکعب افزایش داده‌اند و در صورت ادامه این روند، آب آنها قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشتر کنتورهای آب روستاها حدود ۲۵ سال قبل نصب شده است و در صورت اختصاص اعتبار، برای رفع هر گونه مشکل کارکرد آنها، استانداردسازی خواهد شد.

غزنویان بیان کرد: اصلاح و بازسازی خط انتقال ۳۸ روستا، تکمیل مجتمع آب کوته کومه، طرح آبرسانی روستاهای هودول و تلخان و طرح تقویت آب شرب روستای عباس آباد در دستور کار است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا گفت: خوشبختانه قطعی آب شرب در روستاها گزارش نشده اما با توجه به حضور گردشگران در مناطق روستایی، مدیریت مصرف ضروری است.

تکرار افت فشار و قطعی آب در برخی نواحی شهری و روستایی آستارا در تیر ماه جاری، باعث گلایه شهروندان و انتقاد امام جمعه این شهرستان از تریبون مصلی شده بود.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان قرار دارد و حدود ۱۰ هزار خانوار روستایی آن، از آب شرب سالم برخوردار هستند.

۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس