افزایش حرفه های مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا


افزایش حرفه های مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا

آستارا - ایرنا - مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا از افزایش تعداد حرفه های آموزشی این مرکز از 28 به 61 حرفه خبر داد.

بهبود معاشکار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال گذشته ۴۱۰ کارآموز در کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف این مرکز آموزش می‌دیدند و امسال با توجه به افزایش حرفه‌ها، بر شمار مهارت آموزان نیز افزوده خواهد شد.

وی افزود: حرفه‌های جدید بر حسب نیاز شهرستان و در حوزه‌های صنعت، تعمیر خودرو، نانوایی، صنایع غذایی و ساختمان ایجاد شده و در راستای پذیرش کارآموز از دستگاه‌های دولتی، با نهادهایی نظیر کمیته امداد امام (ره) آستارا تفاهم نامه منعقد شده است.

وی ادامه داد: هشت کارگاه ثابت در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان در رشته‌های تأسیسات، لوازم خانگی، اتومکانیک، صنعت ساختمان، کارآفرینی، صنایع غذایی، کارگاه برق و تراشکاری فعال است و با توجه به افزایش حرفه‌ها، بر شمار کارگاه‌ها نیز اضافه خواهد شد.

معاشکار بیان کرد: اجرای طرح ایران مهارت برای استفاده از همه ظرفیت‌های علمی، آموزشی و فنی مرکز جهت توسعه مهارت و اشتغال در دستور کار مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان قرار دارد.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید اشجعی آستارا گفت: در آستانه ۶ مرداد روز ملی ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و هفته ملی مهارت، برنامه‌هایی نظیر جشن مهارت و کارآفرینی، تبلیغ و ترویج مهارت، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های علمی و صنعتی و مسابقات علمی و فرهنگی به استان و شهرستان پیشنهاد شده است و در صورت تصویب اجرا خواهد شد.

جمعی از کارکنان و مربیان این مرکز، در آستانه هفته ملی مهارت با حضور در گلزار شهدای آستارا به جایگاه آسمانی آنها ادای احترام و با حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان، با حجت الاسلام کاظم حافظ نیا دیدار و در خصوص راهکارهای توسعه و ترویج مهارت به جوانان جویای کار گفت و گو کردند.

افزایش حرفه های مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا

به گفته مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آستارا این مرکز در سال ۷۵ تأسیس و در سال ۷۶ با هفت ساختمان یک طبقه با ۱۳ هزار و ۷۵۲ متر مربع مساحت و ۲ هزار و ۹۷۵ متر مربع زیربنا در حاشیه جاده آستارا به تالش فعال شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو