نطق نماینده ایذه علیه مافیای بخشی‌نگر آب


نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس گفت: امیدوارم کشور برادر و همسایه از کشورهای خبیث دوری کند و سرزمین خود را پایگاه نیروها و تجهیزات اربابانش نکند که اگر جنگی در منطقه درگیرد فرصت فرار به هیچ کدام‌شان نخواهیم داد.

انرژی | ایسنا | 29 دقیقه پیش |7/22/2019 12:57:33 PM 69 بازدید

نطق نماینده ایذه علیه مافیای بخشی‌نگر آب

به گزارش ایسنا، هدایت‌الله خادمی در نطق میان‌دستور امروز (دوشنبه) مجلس با اشاره به اقدام نیروی هوافضای سپاه پاسداران، گفت: از اقدام به موقع این نیرو در ادب کردن روباه پیر که به نوکری آمریکا تنزل پیدا کرده، تشکر می‌کنم.

وی تعیین محل دفن زباله در شهرستان ایذه را از توان شهرداری ایذه خارج دانست و افزود: وزارت کشور مدیریت پسماند را در ایذه انجام دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به وضعیت استان خوزستان در حوزه آب، گفت: در بحران بی‌آبی به سر می‌بریم. رودخانه کارون از ۲۰۰ کیلومتر بخش‌ها، روستاها و شهرستانهای استان عبور می‌کند اما نه آب شرب داریم و نه آب کشاورزی. ببینید مافیای بخشی‌نگر آب چه بلایی سر مردمی کاملا ولایی آورده‌اند. چند دهه سال است که مدیریت آب کشور در دست گروهی خاص با نگاهی یکجانبه‌گرانه و ضد استانهای چهارمحال و بختیاری و خوزستان قرار دارد. به کجا شکایت ببریم؟ چرا نباید آب کارون به استانهایی که آب در آنها جریان دارد تخصیص پیدا نکند؟ چرا به فکر انتقال آب بین‌حوزه‌ای بدون توجه به آثار منفی زیست محیطی آن هستند؟

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس هشدار داد: اگر آب کارون را به مناطق ما نرسانید، مافیا مسؤول تنش بین ما و با دیگر برادران‌مان خواهند بود. هر چه خواهش کردیم و فریاد زدیم، گوش شنوایی وجود ندارد تنها راه چاره این است که دستمان را به سوی مقام معظم رهبری دراز و تمنا کنیم که اجازه ندهند چنین ظلمی به مردم خوزستان شود. مردم خوزستان در کنار کارون تشنه، بی‌نان و بیکار هستند.

خادمی مقام معظم رهبری را مخاطب سخنانش قرار داد و افزود: حضرت آقا، التماست می‌کنم. سالهاست که مردم شرق خوزستان منتظر تشریف فرمایی شما به این منطقه هستند. قدوم مبارکتان را به این مناطق بگذارید.

وی خطاب به رییس‌جمهور و دولتهای گذشته، گفت: آیا می‌دانید با این مردم چه کردید؟ روز به روز سرمایه‌های مردم و ارزش پایه پولی کشور کاهش می‌یابد. جوانان بیکارند و در فقر امکان ازدواج را ندارند. پدران و مادران هم توان اداره زندگی را ندارند. کارتن‌خوابی، کوله‌بری، فقر و افسردگی بی‌داد می‌کند. جامعه به دو قشر فقیر و ثروتمند تبدیل شده است. در تهران و برخی شهرستان‌ها با حقوق ماهی ۷ – ۸ میلیون تومان نمی‌توان زندگی آبرومندانه‌ای داشت. قیمت مواد غذایی در ایران گرانتر از کشورهای غربی است اما دریافتی مردم یک بیستم آنهاست.

انتهای پیام

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟