به گزارش خبرنگار شهری طبنا(خبرگزاری سلامت)، علی امام شب گذشته در بازدید شبانه اصحاب رسانه از مراحل تکمیل خط ۷ مترو و انجام تست دود در ایستگاه صنعت، با بیان این روزها حرف‌های نادرستی در خصوص آماده نبودن این خط زده می شود، گفت: تجهیزات ایستگاه‌های این خط تکمیل شده و بزودی بخش شرقی خط ۷ مترو وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

او با اشاره به اینکه مسئولیت این خط برعهده ما است، افزود: بدون شک ما ایمنی و امنیت مسافران را فدای افتتاح‌های نمایشی نمی‌کنیم و تا زمانی که شرایط خط ایمن و استاندارد نباشد هیچ خطی از مترو را افتتاح نخواهیم کرد.

مدیرعامل متروی تهران در ادامه با تاکید بر اینکه انگیزه‌ای برای افتتاح شتاب‌زده مترو نداریم، گفت: افرادی که در بیرون از مجموعه شهرداری از ما انتقاد می‌کنند مسئولیت قانونی ندارند.از دید قانون مسئولیت با کارفرما، پیمانکار و مشاور است. آنهایی که منتقدند باید با دلیل و مدرک حرف بزنند تا مردم هم نگران نشوند.

امام ادامه داد: تردد در خط ۷ مترو به دلیل نداشتن سیگنالینگ و هواکش ریسک بالایی داشت و مدیران قبلی که حالا هیچ کدامشان در شهرداری نیستند ریسک تردد در خط ۷ را قبول کردند. مدیریت سابق میلیاردها تومان بودجه را بدون برنامه‌ریزی به خط ۶ و ۷ واریز کرد و خط ۷ ناایمن بهره‌برداری شد و خط ۶ هم تنها کارهای عمرانی‌اش پیش رفت.

او با اشاره به اینکه خط ۷ مترو از ورزشگاه تختی آغاز و به میدان صنعت می‌رسد،افزود: عمیق‌ترین ایستگاه این خط با ۴۷ متر عمق، ایستگاه برج میلاد و کم‌عمق‌ترین آن با ۱۴ متر ایستگاه ورزشگاه تختی است.

مدیرعامل متروی تهران با تاکید بر اینکه برخی مدیران سابق نبود سیگنالینگ در خط ۷ را رد می‌کنند، بیان کرد: تمام تجهیزات سال گذشته خریداری شده و تاریخ تمام دستگاه‌ها متعلق به سال ۲۰۱۸ است.

امام در ادامه با بیان اینکه سه مرکز کنترل سیگنالینگ در ایستگاه کمیل، محمدیه و صنعت ایجاد شده است، اظهار کرد: نبود تهویه مناسب و هواکش‌های میان تونلی یکدیگر از ایرادات این خط بود که خوشبختانه ۲۷ واحد تهویه و ۱۳ هواکش میان تونلی در این خط دیده شده که تا آذرماه امسال ۹ هواکش میان تونلی افتتاح می‌شود.

او ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ایستگاه بسیج و مهدیه در مردادماه افتتاح و بعد از آن نیز هر ماه یک ایستگاه افتتاح می‌کنیم. شش ایستگاه نیز برای سال ۱۳۹۹ بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که یکی از نواقص جدی خط ۷ عدم تکمیل پایانه‌ها است، تاکید کرد: پایانه خط ۷ در ورزشگاه تختی قرار خواهد گرفت که وزارت ورزش می‌بایست ۱۷ هکتار به شهرداری بدهد که تهاتر به ازای دریافت ملک در حال انجام است و سازمان املاک شهرداری نیز این موضوع را پیگیری می کند.

امام با بیان اینکه قطار‌ها باید بررسی شوند و در پایانه‌ها نیز نیاز به کنترل بیشتر دارند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما موضوع برگزاری مناقصه پایانه آزادگان در خط ۳ است و امیدواریم تا شهریور پیمانکار پروژه مشخص و قرارداد ابلاغ شود تا پایانه آزادگان نیز وارد مدار بهره‌برداری شود.