35 قطعه خودرو داخلی سازی می‌شود


 35 قطعه خودرو داخلی سازی می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در نمایشگاه اخیر 32 قرارداد برای ساخت 35 قطعه خودرو با قطعه سازان داخلی بسته شد که باید بر اساس زمان بندی، این قطعه‌ها را تحویل دهند.

اتاق خبر 24:

فرشاد مقیمی اظهار کرد: بیش از ۱۲۰۰ واحد قطعه سازی خودرو و ۱۵ هزار کارگاه کوچک که به این صنعت کمک می‌کنند در کشور وجود دارد.

معاون وزیر صنعت گفت: بر اساس آمار پایان سال ۹۷، ۲۰ درصد این واحد‌ها در این مدت غیرفعال بوده اند، اما امروز برخی از آن‌ها به چرخه تولید بازگشته اند و ظرفیت خوبی دارند.

مقیمی با بیان اینکه هدف اصلی تحریم‌ها در صنعت، حوزه خودرو است افزود: در نمایشگاه اخیر ۳۲ قرارداد برای ساخت ۳۵ قطعه خودرو با قطعه سازان داخلی بسته شد که باید بر اساس زمان بندی، این قطعه‌ها را تحویل دهند.

وی گفت: ارزش قرارداد‌های بسته شده میان قطعه سازان و دو خودروساز بزرگ کشور ۷۴۰ میلیارد تومان است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این قرارداد‌ها تا پایان سال ۹۸ موجب کاهش ارزبری ۲۰ میلیون یورویی و در سال ۹۹ موجب کاهش ارز بری ۸۵ میلیون یورویی در صنعت خودرو خواهد شد.

مقیمی گفت: تلاش می‌کنیم توانمندی و ظرفیت‌های داخلی را به نیاز‌های خودروسازان مرتبط کنیم.

وی افزود: برای پیشرفت باید به ظرفیت‌های داخلی باور و اعتماد داشته باشیم و سیاست‌های تعرفه گذاری به گونه‌ای باشد که از صنعت داخلی حمایت کنند.

مقیمی گفت: اصلاح رابطه بین خودروسازان با قطعه سازان در ۱۱ برنامه اقتصاد مقاومتی وزارت صمت وجود دارد و این وزارتخانه نه تنها در صنعت خودروسازی بلکه در دیگر صنایع، سیاست گذاری و نظارت می‌کند، اما در حوزه اجرا؛ قانون تجارت بر صنایع حاکم است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت