اجرای طرح «مائده غدیر» در میدان امام‌حسین(ع)/برنامه‌ریزی برای اطعام 110 هزار نفر در کشور


اجرای طرح «مائده غدیر» در میدان امام‌حسین(ع)/برنامه‌ریزی برای اطعام 110 هزار نفر در کشور

حائری با بیان اینکه‌ اطعام و نذری سنتی است که هم شورآفرینی کرده و هم سلایق مختلف را به میدان می‌آورد، گفت: به‌منظور خروج غدیر از مظلومیت، طرح «مائده غدیر» با محور طبخ و توزیع 10 هزار پرس غذا اجرا می‌شود.

«حسین حائری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اعلام اجرای طرح مردمی «مائده غدیر»، اظهار کرد: ایده اصلی این طرح پس از ایام اربعین حسینی در سال 97 از سوی گروهی هفت نفره از فعالان فرهنگی جهادی مطرح شد تا درباره مسئله غدیر فرهنگسازی مردمی انجام شود و لذا از همان سال گذشته کارهای مقدماتی اجرای این طرح کلید خورد.

دبیر ستاد مردمی طرح «مائده غدیر» ادامه داد: بنابر بررسی های ستاد مقرر شد که کار بر مسئله اطعام که از سنت های موکد برای عید غدیر است، متمرکز باشد. از این رو، همزمان با عید سعید غدیر 10 هزار پرس غذا در میدان امام حسین(ع) تهران به عنوان قطب شهری در حوزه فرهنگی مذهبی، طبخ و توزیع می شود.

وی درباره برنامه پیش بینی شده برای انجام باشکوه این آئین اطعام، گفت: اجرای برنامه توسط گروه های تئاتر، سخنرانی حجت الاسلام «علیرضا پناهیان»، برپایی غرفه های فرهنگی در میدان امام حسین(ع) همراه با پخش مستقیم یا با اندک تاخیر از شبکه قرآن و معارف سیما، برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.

حائری با بیان اینکه ستاد مردمی طرح مائده غدیر در مسئله اطعام عید ولایت، به تهران اکتفا نمی کند، اعلام کرد: به منظور فرهنگسازی این مهم و نیز گسترش دامنه این طرح در سطح کشور، درصدد هستیم که با همراهی مردم و نهادهای علاقمند، تعداد 110 هزار پرس غذا در روز عید در سطح کشور به ویژه در میان قشر آسیب پذیر و نیز هموطنان سیل زده و زلزله زده توزیع شود.

وی با اعلام همراهی منبری های معروف با اجرای این طرح، بیان کرد: بنابر رایزنی های انجام شده، مقرر است حجج اسلام والمسلمین پناهیان، رفیعی، بی آزار تهرانی و ... به منظور تولید مستندی که از شبکه قرآن و معارف سیما روی آنتن می رود، با ما همکاری کنند تا اهمیت مسئله اطعام غدیر بیش از پیش برای مردم تبیین شود.

دبیر ستاد مردمی طرح «مائده غدیر» با بیان اینکه این طرح به صورت کاملاً مردمی اجرا می شود، اضافه کرد: این غصه همیشگی است که به غدیر آنطور که باید، توجه نمی شود شاید دلایلی همچون نزدیکی به محرم حسینی و تمرکز هیئات، مساجد و مداحان بر عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) در این باره موثر باشد؛ در حالی که واقعه ای به این عظمت، توجهی بسیار بیش از این را می طلبد.

حائری تاکید کرد: در رصدهای مطالعاتی و بررسی روایات و مرور سخن بزرگان و منابر به ویژه صحبت های حجت الاسلام پناهیان دریافتیم، اگر می خواهیم شور و نشاط عمومی در غدیر احیا شود باید این روایت امام صادق(ع) را که فرمودند: «اطعام یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر، صدیق، یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح را دارد»، بُلد کنیم، چراکه احیای غدیر با تمرکز بر این مسئله بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: تجربه محرم حسینی و گرد آمدن پیروان مذاهب و حتی ادیان در عزای اباعبدالله الحسین(ع) نشان می دهد که اطعام و نذری دادن ها، به عنوان حلقه وصل هم شورآفرینی می کند و هم سلایق مختلف را به میدان می آورد؛ لذا برای خروج غدیر از مظلومیت از میان راه های مختلف، اطعام را انتخاب کردیم.

حائری درباره جزئیات اجرای برنامه «مائده غدیر»، گفت: از ساعت 5 عصر تا اذان مغرب اجتماع مردمی با برنامه های متنوع در میدان امام حسین(ع) برپا می شود، اطعام در آستانه اذان مغرب و در قالب افطار انجام می شود چراکه بنابر روایات روزه عید غدیر بسیار موکد است، لذا اگر اطعام این روز با افطار عجین شود، ارزشی دوچندان می یابد.

وی با بیان اینکه ستاد مردمی طرح «مائده غدیر» از حمایت های مادی و معنوی نهادها و دستگاه ها در اجرای هر چه باشکوه تر استقبال می کند، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در اطعام عید غدیر از طریق این طرح، می‌ توانند با عضویت در شبکه های اجتماعی این ستاد به نشانی maedeghadir@ اقدام کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت