شبکه های مخابراتی افغان؛ از تهدید طالبان تا برخورد دولت


شبکه های مخابراتی افغان؛ از تهدید طالبان تا برخورد دولت

کابل- ایرنا- وقتی تهدیدهای طالبان علیه شبکه های مخابراتی و ارایه دهندگان سرویس های اینترنتی در استان بلخ افغانستان افزایش یافت، آنان فعالیت های شبانه خود را متوقف کردند، موضوعی که واکنش نمایندگان محلی دولت مرکزی را به دنبال داشت.

مسئولان سیاسی و قضایی بلخ به شرکت های مخابراتی فعال در این منطقه هشدار داده بودند، چنانچه سرویس های شبانه خود را قطع کنند، با آنان برخورد قانونی صورت می گیرد.

اما صاحبان این شرکت ها ضمن تاکید بر اینکه اگر به فعالیت شبانه خود ادامه دهند با عملی شدن تهدید طالبان مبنی بر برخورد نظامی روبرو می شوند، دو شب پیاپی سرویس شبانه خود را قطع کردند.

مسوولان محلی استان بلخ نیز در واکنش به قطع فعالیت شبانه‌ی شبکه‌های مخابراتی در این استان، فعالیت این شبکه‌ها را متوقف و دفترهای نمایند گی این شرکت‌ها را تعطیل اعلام کردند.

«منیراحمد فرهاد»، سخنگوی استاندار بلخ روز دوشنبه گفت: به دستور استاندار، نیمه‌های شب گذشته دفتر شبکه‌های مخابراتی «افغان بی‌سیم»، «اتصالات»، «ام.‌تی.‌ان» و «روشن» در استان بلخ لاک و مهر شد.

وی افزود: تا زمانی که این شرکت‌ها تعهد کتبی مبنی بر ادامه فعالیت شبانه در بلخ ندهند، دفاترشان همچنان بسته خواهد ماند.

مسئولان محلی وضعیت امنیتی در بلخ و مزارشریف را مناسب ارزیابی می کنند اما صاحبان شرکت های مخابراتی با این نظر موافق نیستند.

آنان تاکید دارند که روزانه با دهها تماس تهدید آمیز از سوی طالبان برای قطع فعالیت های شبانه مواجه هستند و قدرت مقابله با این تهدیدات را ندارند.

در حال حاضر نیز فعالیت شبانه شرکت های اینترنتی در استان شمالی تخار و همچنین قندهار و جوزجان به دلیل تهدیدات طالبان متوقف است.

مدیران شرکت های مخابراتی می گویند وقتی دولت توان ایجاد امنیت را ندارد نباید با تعطیلی فعالیت شرکت های مخابراتی، به اقتصاد بخشی از شهروندان کشور خسارت وارد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403