راهبرد جدید افزایش صادرات برق به عراق


راهبرد جدید افزایش صادرات برق به عراق

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از ارائه راهبرد جدید شرکت توانیر برای افزایش ظرفیت صادرات برق به عراق خبر داد و گفت: ظرفیت صادرات برق از 600 مگاوات به دو برابر مقدار فعلی وجود...

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر چه میزان برق از برق منطقه‌ای غرب کشور به عراق صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از انرژی صادر شده کل کشور به کشورهای همسایه، از طریق شبکه برق غرب انجام می‌گیرد و شرکت برق منطقه‌ای غرب یکی از کریدورهای صادرات انرژی به عراق است.

اسدی از ارائه راهبرد جدید شرکت توانیر برای افزایش ظرفیت صادرات برق به عراق خبر داد و اعلام کرد: که با افزایش ظرفیت تولید و توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع منطقه پتانسیل افزایش ظرفیت صادراتی از 600 مگاوات به دو برابر مقدار فعلی وجود دارد.

*برنامه‌های ویژه برای عبور از پیک تابستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با اشاره به عبور از پیک 98 و تحقق شعار 98 (عبور از پیک 98 بدون اعمال خاموشی) تاکید کرد: به منظور عبور از پیک 98 و تحقق شعار 98 (عبور از پیک 98 بدون اعمال خاموشی) اقدامات مختلفی انجام شد که می‌توان به پیگیری لازم برای بهره‌برداری از یک واحد (از سه واحد) نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو به ظرفیت 300 مگاوات جهت افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌های حرارتی منطقه قبل از پیک بار اشاره کرد.

وی ادامه داد: با برگزاری دوره‌های آموزشی و تشکیل جلسات مختلف در محل صنایع در راستای ارتقای سطح آگاهی مشترکان سنگین، همکاری صنایع منطقه جهت تحقق سهمیه 45 مگاواتی برق غرب در برنامه پیک‌سایی ابلاغ شده از طرف شرکت توانیر جلب شد.

*خاموشی در شبکه برق غرب نداریم

اسدی خاطر نشان کرد: شرکت برق منطقه ای غرب توانسته است با بهره‌برداری از دیزل ژنراتورهای موجود در ساختمان ستادی در طرح ژنراتورهای خود تأمین (ابلاغ شده از شرکت توانیر) حدود 75 درصد از مصرف داخلی خود را تأمین نماید، به نحوی که در حال حاضر با مدیریت مصرف برق هیچ گونه خاموشی در شبکه برق غرب اعمال نشده است.

*انجام 22 پروژه توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع با حجم سرمایه‌گذاری 3800 میلیارد ریال

وی با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه‌ای غرب مسئولیت انتقال انرژی الکتریکی در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام در محدوده‌ای به وسعت 74 هزار کیلومتر مربع با جمعیتی حدود 4.2 میلیون نفر و تعداد 1 میلیون و 632 هزار و 57 مشترک را برعهده دارد (شامل 22 مشترک بزرگ و صنعتی)، اظهار داشت: در سال‌های 96 و 97 تعداد 22 پروژه توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع با حجم سرمایه‌گذاری 3800 میلیارد ریال (به قیمت روز) انجام شده است که با اجرای این پروژه‌ها 648 کیلومتر مدار به طول خطوط منطقه و 290 مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه انتقال و فوق توزیع اضافه شده است.

اسدی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های فعالی و در دست اقدام شرکت برق منطقه‌ای غرب برابر با 5700 میلیارد ریال است، اظهار داشت: با توجه به محدودیت اعتبارات در صنعت برق تلاش کردیم، تا با اولویت‌بندی‌ پروژه‌ها براساس روش‌های علمی، برنامه‌ها و پروژه‌های خود را پیش ببریم.

انتهای پیام/ب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟