جانباز 55 درصد از عدم رسیدگی و بالا بودن هزینه های درمان گلایه کرد


جانباز 55 درصد از عدم رسیدگی و بالا بودن هزینه های درمان گلایه کرد

سردار ملکی از مسئولان خواست به احوالات خانواده شهدا و جانبازان رسیدگی بیشتری شود و نسبت به عدم رسیدگی در خصوص بحث درمان و هزینه های جانبازان گلایه کرد.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:دفاع مقدس با همه سختی ها و تلخی هایی که داشت یادگاران ارزشمندی از خودش برای‌مان به جا گذاشته است . یادگارانی که شاید اوضاع ریه‌هایشان تعریفی نداشته باشد، اما می‌شود در هوای غبارآلود شهر با آنها هم‌نشین شد و جان را در کلام با صفای‌شان شستشو داد.

حاج قاسم ملکی یکی از همان یادگاران ارزشمند جنگ است. ایشان که جانباز 55 درصد شیمیایی است از سال1361درجبهه های حق علیه باطل حضور داشته است. از جزیره مجنون تا خرمشهر، ابادان، مهران، دهلران، سقز ، بانه و سردشت شاهد ایثارگری های این رزمنده دلیر جبهه ها بوده‌اند یعنی از جبهه های گرم جنوب کشور تا غرب سرد و کوهستانی.

علی رغم حضور در صحنه های سخت جنگ، حاج قاسم اما هیچ‌گاه در وظیفه پدری و تربیت فرزندانش غفلت نکرده است. او دو دختر دارد که اولی کارشناس ارشد حقوق است ودیگری نیز کارشناس ارشد رشته میکروبیولوژی.

با حاج قاسم ملکی که هم کلام بشوی، خودش را از جاماندگان قافله شهدا مینامد و از عمق جانش افسوس می‌خورد. حق هم دارد. کسی که با سردارانی چـون حاج ابراهیم همت، حاج عباس کریمی، شهید دستواره، سردارکوثری، حاج حسین همدانی، سردارنوروزی، سردارمدنی، سردارآهنگران، سردارزرموش، سردارمولایی، سرداربیگی، سردارقربانی، سرداربنادی، سرداربرقی، شهیدان رعیت، اجاق، زرکش، خسروی، موسویان، رحمانی، مومنی، علیخانی، غلامپور، اربابی، عباسی، رسولی، دهقان، پاک طینت، یزدان خواه، معراجی، ابوالفضلی، دم‌خور و رفیق بوده، حتما دنیای بدون آنها برایش خیلی تنگ و کوچک می‌شود.

اسناد و عکس هایی که حاج قاسم از جبهه دارد، نشان می‌دهد او در لشگرهای انصار الحسین، 27محمد رسول الله ، سپاه کردستان و سقز حضور داشته است.

حاج قاسم ملکی درسال 62 درجزیزه مجنون مجروح می شود و مجددا به جبهه های حق علیه باطل برمی‌گردد. ایشان در سال 1365 در مهران و در تپه های قلاویزان شمیایی می شود و درسال 1366 نیز مجددا در بمباران شمیایی کربلای 4شیمیایی می‌شود.

حاج قاسم مدتی نیز بعنوان فرمانده گردان و فرمانده‌ی پادگان های اموزشی تا زمان صدور قطعنامه598 ، کارمندان دولت را آموزش نظامی می‌داده است. وی مدتی در وین و مدتی نیز در آلمان تحت درمان بوده است. او با تمام مشکلات شدید شیمیایی و جسمی‌ای که دارد از هم‌رزمانش غافل نشده و بنابر دستور سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی و گوش به فرمان ولی امر مسلمین امام خامنه ای که فرمودند : «امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد وخاطرات شهدا کمتر از شهادت نیست» خود را وقف شهدا کرده است و در سراسر کشور به دنبال برگزاری یادواره های شهداست.
ملکی بر این باور است که ما مدیون شهدا وخانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هستیم. او معتقد است بعد از 32 سال که ازقطعنامه گذشته است، شهدا به دهه شصت وهفتادی ها معرفی نشده اند.

یعنی مسئولان فرهنگی، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، امورمساجد، صداوسیما، بسیج، سپاه، بنیادشهید وایثارگران، به وظیفه خود در قبال خون شهدا عمل نکردند.

این یادگار ارزشمند جبهه در جلسه ای که جمعی از فعالان فرهنگی برای عیادت از ایشان حاضر شدند ، ضمن تشکر از حضور دوستان ، دغدغه‌هایی که این روزها او را بسیار می‌آزرد را به درد دل نشست :

«شما پایگاه های بسیج الان را با سال 60 قیاس بفرمایید. ببیند جذب حداکثری کو؟ چرا نتوانستیم جذب حداکثری که فرمان امام خامنه‌ای عزیز است را جامه عمل بپوشانیم؟ به اعتقاد بنده امامان جمعه و همه و همه کوتاهی کرده ایم! ازشهدا غافل شدیم! شما به استان ها و شهرستان ها تشریف ببرید! ببینید خانواده های شهدا درچه شرایطی زندگی می کنند؟ یا همین اطراف تهران ؛ چقدر ما ازخانواده های شهدا اطلاع داریم؟ چقدر از فرزندان شهدا اطلاع داریم؟

بنده در همین یادواره های شهدا شخصا شاهد مشکلات مادران، پدران، همسران ، فرزندان شهدا و درکل خانواده هایی که عزیزشان در جبهه های حق علیه باطل حضورداشته اند بودم وهستم. از اشتغال تا درمان و دیگر معضلاتی که با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند. این درد است که متاسفانه و متاسفانه هنوز درمان این عزیزان‌ رایگان نیست. دندان پزشکی و خیلی ازداروها و درمان ها شامل بیمه جانبازی نمی‌شود.

اگر واقعا می خواهید مشکلات این عزیزان بدانید به دفاتر بیمه‌ی دی مراجعه کنید. بیمه دی هیچ ارزشی ندارد! متاسفانه ومتاسفانه در رسانه در بوق و کرنا می‌کنند که برای خانواده های شهدا و ایثارگران چنین وچنان کردیم ! کو؟ کجاست؟»

گفتنی است اخیرا جمعی از یادگاران دروان دفاع مقدس، بسیجیان، سپاهیان، رزمندگان،جانبازان و علما مراسم عیادت از این جانباز سرافراز دفاع مقدس را ترتیب دادند و درمنزل ایشان حضور بهم رساندند و از خاطرات دروان دفاع مقدس گپ وگفتی داشته باشند.

در این جلسه پدر بزرگوار شهید احمدی روشن، پدر بزرگوار شهید مجید قربانخانی (شهید مدافع حرم معروف به مجید بربری) ، فرزند شهید حاج حسین همدانی (اقا وهب همدانی)، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی (ریاست محترم سازمان قضایی نیروهای مسلح)، حجت الاسلام والمسلمین صدر (امام جماعت محترم مسجد پیامبر اعظم)، جناب سرهنگ آذین (رئیس محترم کلانتری) و جناب آقای دوام (معاون مجتمع قضایی قدس) حضور داشتند و در انتهای جلسه پرچم حرم مطهر امام حسین(ع) به ملکی اهدا شد.

جانباز 55 درصد از عدم رسیدگی و بالا بودن هزینه های درمان گلایه کردجانباز 55 درصد از عدم رسیدگی و بالا بودن هزینه های درمان گلایه کرد
جانباز 55 درصد از عدم رسیدگی و بالا بودن هزینه های درمان گلایه کرد
م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...