اجرای سه طرح آبخیزداری در بروجرد


اجرای سه طرح آبخیزداری در بروجرد

بروجرد - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: سه طرح آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در روستاهای انگشته، گندگیلان و آبسرده این شهرستان در حال انجام است.

امیر ثقلینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه های آبخیزداری صندوق توسعه ملی شامل اجاری عملیات مکانیکی احداث بند خاکی، اجرای عملیات بیولوژیکی و چاله کنی و کاشت بذر و نهال و عملیات کپه کاری و احیای مراتع می باشد.

وی اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی بند خاکی حوزه انگشته که از سال گذشته شروع شده است بیش از ۸۵ درصد است و ۱۴۰ هکتار عملیات بیولوژیکی کاشت بذر بادام در این حوزه انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی بروجرد بیان کرد: در حوزه آبخیز گندگیلان که احداث بند خاکی در حال انجام است سه هزار ۸۰۰ هکتار در حوزه بالا دست را تحث پوشش قرار می دهد و این بند خاکی ۲۳۴ هزار متر مکعب روان آب را کنترل و در تقویت سفره های زیر زمینی موثر خواهد بود.

ثقلینی اضافه کرد: در حوزه آبخیز آبسرده نیز احداث بند سنگی و گابیونی به تعداد پنج سد و اجرای عملیات بیولوژیکی شامل چاله کنی و کاشت بذر بادام به مساحت ۱۰۴ هکتار در دستور کار است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه آبخیرداری آبسرده ۹۰ هکتار عملیات کپه کاری و غرق مراتع انجام شده است.

وی اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای ایجاد بندهای خاکی در سه حوزه ابخیرداری شهرستان بروجرد از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

شهرستان بروجرد دارای ۹۶ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی است که اکثراً مرتع می باشند.

۷۱۹۰/‌۷۲۷۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد