فعالیت 445 آموزشگاه فنی و حرفه ای غیردولتی در البرز


فعالیت  445 آموزشگاه فنی و حرفه ای غیردولتی در البرز

کرج – ایرنا – مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز از فعالیت 445 آموزشگاه غیردولتی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 306 آموزشگاه فنی و حرفه ای در حوزه خدمات، 52 آموزشگاه در صنعت، 77 آموزشگاه در فرهنگ و هنر و 20 آموزشگاه در حوزه کشاورزی فعال است.

به گزارش ایرنا، تقی غیاثی تبار روز دوشنبه در نشست رسانه ای به مناسبت هفته ملی مهارت (۳۱ تیر تا ۶ مرداد) افزود: رسالت اصلی فنی و حرفه ای آموزش و تربیت نیروی کار ماهر در جامعه است، چرا که باید فرهنگ مهارت افزایی جایگزین فرهنگ مدرک گرایی شود.

وی با تبیین طرح های در حال اجرای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۸ هفت هزار و ۲۲۲ نفر دانش آموز مقطع متوسطه دوم استان البرز با شرکت در طرح ملی «ایران مهارت» از مزایای این طرح استفاده کردند.

غیاثی تبار افزود: اجرای این طرح از نیمه دوم سال ۱۳۹۷ با هدف مهارت آموزی دانش آموزان و با همکاری وزارت آموزش و پرورش در استان البرز آغاز شد و در این سال چهار هزارو ۳۹۴ نفر شرکت کردند.

وی همچنین از اجرای طرح هایی از جمله مهارت آموزی در محیط کار واقعی با استفاده از تجهیزات واحدهای صنفی به عنوان کارگاه آموزشی، آموزش دوگانه و آموزش تلفیقی در استان البرز خبر داد و خاطر نشان کرد: قرار است موزه ملی مهارت در مرکز فنی و حرفه ای شهید خدایی کرج به عنوان قدیمی ترین مرکز فنی و حرفه ای کشور راه اندازی شود.

این مسئول رویکرد فنی و حرفه ای در بخش دولتی را فراهم کردن زمینه برای اشتغال عنوان کرد و گفت: حدود ۷۵ درصد آموزش های فنی و حرفه ای باید به صورت عملی ارائه شود.

غیاثی تبار با رد موضوع دیپلم فروشی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای البرز گفت: آموزش های فنی و حرفه ای به صورت غیررسمی به همراه گواهینامه مهارت است و در سال ۱۳۹۷ فقط نیمی از شرکت کنندگان در دوره های آموزشی موفق به قبولی در آزمون و دریافت گواهینامه شدند.

وی با یادآوری آمادگی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز برای برگزاری دوره های استاندارد شغلی و شایستگی در زمینه فناوری های جدید خاطر نشان کرد: اکنون حدود پنج هزار عنوان استاندارد شغل و شایستگی در سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز با تبیین برنامه های هفته مهارت آموزی در استان گفت: برگزاری نمایشگاه مهارت و دستاوردها، راه اندازی سامانه سیار عیب یابی خودرو، انعقاد تفاهم نامه همکاری با امور مساجد، افتتاح مرکز کارآموزی بین کارگاهی، برگزاری دوره های کپسولی یکساعته رایگان در مراکز و آموزشگاه، مسابقه های مهارت آزمایی، افتتاح کارگاه پرورش ماهی مدار بسته، راه اندازی میز خدمت و رونمایی از سامانه الکترونیکی میز خدمت و افتتاح حوزه سنجش عملی از جمله این برنامه ها است.

غیاثی تبار افزود: آموزش های فنی و حرفه ای برای زندان ها، پادگانها، صنایع، دانشگاه ها، روستاها، سکونتگاه های غیر رسمی و آسیب دیدگان اجتماعی نیز انجام می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز خاطر نشان کرد: مهیار جباری نخبه مهارتی استان در رشته راهکارهای تجاری نرم افزار ۲۵ مرداد ماه همراه با تیم ملی مهارت کشورمان برای شرکت در چهل و پنجمین دوره مسابقه های جهانی مهارت به کازان روسیه عزیمت می کند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با داشتن هشت مرکز آموزش دولتی، ۸۷ کارگاه ثابت شهری، ۱۷ کارگاه جوار شهری، ۲۴ کارگاه جوار روستایی، ۲ کارگاه عشایری، چهار کارگاه جوار صنعت، ۹ کارگاه صنایع بین کارگاهی، ۵۲ کارگاه صنایع ضمن کار، ۲ کارگاه صنایع اصناف، سه کارگاه جوار دانشگاه، ۱۱ کارگاه جوار پادگان، چهار کارگاه زندان، آموزش‌های فنی وحرفه ای را در شاخه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می‌دهد.

ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای نام گرفته است.

۷۵۳۲/‏‬ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان