موافقت نمایندگان با اصلاح بخشی از بودجه 98


موافقت نمایندگان با اصلاح بخشی از بودجه 98

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش آغاز شد و طرح الزام بانک‌ها و موسسات غیر بانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان در دستور کار قرار گرفت.

سرویس سیاسی فردا: جلسه علنی روز دوشنبه مجلس دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور ۲۰۱ نماینده آغاز شد.

دستور کار جلسه علنی به شرح زیر است:

-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهر‌ها با مشارکت بخش غیردولتی.

-گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی اصلاح بند (الف) تبصره (۱۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور.

-گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دوفوریتی الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان.

-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی.

-گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی.

-گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد رد طرح یک فوریتی راه اندازی و استفاده از پیام رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چند جانبه در تجارت خارجی.

-گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه در زاهدان.

موافقت مجلس با معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران تبدیل پسماند به انرژی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران تبدیل پسماند به انرژی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۳۱ تیر) پارلمان، در جریان بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با اولویت استان‌های ساحلی در کلانشهر‌ها با مشارکت بخش غیردولتی، با ماده (۴) این لایحه، از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر، با ۱۶۷ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع، موافقت کردند.

براساس این گزارش، در متن ماده (۴) این لایحه آمده است: سرمایه‌گذاری در ایجاد و بهره‌برداری از تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی معاف از پرداخت مالیات است، قرارداد‌های خرید تضمینی برق از تأسیسات مذکور و عوارض مندرج در ماده (۲) این قانون نیز شامل این معافیت‌ها است.

همچنین، بهارستان‌نشینان در این جلسه، با اکثریت آراء، ماده (۵) لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با مشارکت بخش غیردولتی را از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر، با ۱۵۶ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع موافقت کردند که در متن این ماده آمده است که: به منظور کمک به اجرای دقیق فرآیند اصولی مدیریت پسماند، مالیات مستقیم کلیه فعالیت‌های مرتبط با مدیریت اجرایی پسماند شامل تفکیک از مبدأ، جمع‌آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع با نرخ صفر برخوردار هستند.

موافقت نمایندگان مجلس با اصلاح بخشی از بودجه ۹۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح بخشی از قانون بودجه سالجاری در جلسه علنی امروز پارلمان موافقت کردند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۳۱ تیر) پارلمان، کلیات لایحه الحاق یک بند به تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۹۸ را بررسی کرد که با ۱۵۹ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع، کلیات این لایحه را تصویب کردند.

براساس این گزارش، کلیات این لایحه به در اختیار قرار دادن منابعی به وزارت دادگستری برای پرداخت خسارت افرادی دلالت دارد که جبران خسارات آن‌ها به عهده بیت‌المال یا دولت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش