تراشه 7 نانومتری اینتل تا سال 2021 معرفی نمی‌شود


تراشه 7 نانومتری اینتل تا سال 2021 معرفی نمی‌شود

اینتل تأیید کرد تا سال 2021 نمی‌تواند تراشه‌های 7 نانومتری خود را به بازار عرضه کند؛ درنتیجه توان رقابت با تراشه‌های AMD را ندارد.

اوایل آبان سال گذشته، گفته شد . پیش‌تر، اینتل توضیحاتی درباره‌ی تلاش‌های بی‌سابقه‌اش برای عرضه‌ی تراشه‌ی ۱۰ نانومتری به بازار داده است؛ اما در‌عین‌حال، مدیران این شرکت تأیید کرده‌اند تا سال ۲۰۲۱ قرار نیست تراشه‌ی ۷ نانومتری به بازار عرضه کنند.

باب سوان، مدیرعامل اینتل، در جریان کنفرانس Fortun Brainstorm Tech آسپن کلرادو اعلام کرد این شرکت برنامه‌هایی برای تولید تراشه‌هایی با تراکم ۲.۷ برابری ترانزیستورها دارد. پیش‌تر، گفته شده بود .

تراشه 7 نانومتری اینتل تا سال 2021 معرفی نمی‌شود

باب سوان اعلام کرد:

در برهه‌ای که توسعه‌ی تراشه‌های جدید سخت‌و‌سخت‌تر می‌شود، اینتل اهدافی را دنبال می‌کند که به‌نظر می‌رسد دستیابی به آن‌ها زمان‌بر خواهد بود. ازاین‌رو، اینتل به‌کندی از توسعه‌ی تراشه‌های ۱۴ نانومتری فاصله می‌گیرد.

اواخر سال ۱۳۹۵، اینتل اعلام کرد ؛ در‌حالی‌که بسیاری بر این باورند که حداقل برای شرکت اینتل قانون مور مرده است. قانون مور می‌گوید هر دو سال تعداد ترانزیستورها در مدارهای مجتمع دوبرابر می‌شود. گوردون مور بنیان‌گذار اینتل و خالق قانون مور است که قانون مور به‌نام وی نام‌گذاری شده است. اینتل از سال ۲۰۱۲ و زمانی‌که تراشه‌‌های ۲۲ نانومتری به بازار عرضه می‌کرد، قانون مور را دنبال کرده و با توجه به رشد سریع فناوری توانسته بود همچنان پردازنده‌های خود را مبتنی‌بر این قانون معرفی کند.

باوجوداین، با توحه به تأخیر اینتل در توسعه‌ی تراشه‌های ۱۰ نانومتری، ظاهرا این شرکت از برنامه‌هایش عقب افتاد. هرچند به‌نظر می‌رسد با عرضه‌ی تراشه‌‌های ۱۰ نانومتری در سال جاری و تراشه‌های ۷ نانومتری تا سال ۲۰۲۱، این شرکت بتواند مجددا پردازنده‌های خود را مبتنی‌بر قانون مور به بازار عرضه کند.

مدیرعامل اینتل معتقد است توسعه‌‌ی تراشه‌های ۱۰ نانومتری با تراکم ۲.۷ برابر ترانزیستوری، هدف‌گذاری بلندپروازانه و البته تا حدی پیچیده‌ای است. اواخر اردیبهشت‌، فاش شد و اینتل درباره‌ی خطای اولویت‌بندی عملکرد توضیحاتی ارائه داد.

تراشه 7 نانومتری اینتل تا سال 2021 معرفی نمی‌شود

درنهایت، باب سوان در یادداشتی اعلام کرد:

در این مدت، درس‌های زیادی آموخته‌ایم. تصمیم گرفتیم تراشه‌های ۱۰ نانومتری را در سال جاری معرفی کنیم؛ ولی توسعه‌ی تراشه‌های ۷ نانومتری را به‌ دو سال آینده موکول کنیم. با استفاده از تراکم ترانزیستور دوبرابری، اینتل مجددا می‌تواند تراشه‌هایی مبتنی‌بر قانون مور به بازار عرضه کند.

درنتیجه انتظار می‌رود تراشه‌های ۱۰ نانومتری اینتل در سال جاری به بازار عرضه شود؛ اما تراشه‌های ۷ نانومتری تا سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه نخواهند شد. این در حالی است که شرکت‌های کوالکام و AMD تراشه‌های ۷ نانومتری خود را معرفی و به بازار عرضه کرده‌اند. باید ببینیم اینتل چه تدابیری برای رقابت با دو رقیب خود در بازار پیش خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی