احداث ناحیه صنعتی چهاربرج میاندوآب تصویب شد


احداث ناحیه صنعتی چهاربرج میاندوآب تصویب شد

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: احداث یک ناحیه صنعتی در شهر چهاربرج میاندوآب به تصویب رسیده است که در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

علی عبدلی روز دوشنبه در دیدار با فرماندار میاندوآب اظهار کرد: این ناحیه صنعتی در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در روستای «اسلام آباد» از توابع این شهرستان احداث می‌شود.
وی افزود: اراضی این ناحیه صنعتی قرار است در زون‌های شیمیایی، فلزی، غذایی و سلولزی و پس از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم به سرمایه گذاران واگذار شود.
وی با اشاره به صدور سند مالکیت برای واحدهای مستقر در شهرک صنعتی میاندوآب بیان کرد: با توجه به اینکه قطعات شهرک صنعتی این شهرستان در گذشته تفکیک شده و واحدهای صنعتی در آن احداث شده است، صدور سند مالکیت به نام خود واحدها بررسی خواهد شد تا از این پس سند به نام آنها صادر شود.
شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب دارای ۱۷۳ واحد صنعتی بوده که ۱۲۵ واحد دارای پروانه بهره‌برداری است؛ از این تعداد ۸۷ واحد فعال و ۳۸ واحد نیز غیرفعال است که امسال ۱۰ واحد دیگر با تغییر کاربری و سرمایه‌گذاری جدید شامل تولید گونی‌های پلاستیکی، تولید لوله‌های آبیاری و تصفیه روغن و تبدیل آن به مشقات نفتی به چرخه تولید باز می‌گردد که در امر اشتغال شهرستان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
آذربایجان‌غربی دارای ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که ۲۵ مورد از آنها به بهره برداری رسیده است.
در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان‌غربی فعال بوده که یکهزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است و ۲۰ درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می‌کند.
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به شمار می‌رود.

میاندوآب یکی از مناطق صنعتی مهم آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.
۹۸۷۱/‌۶۱۸۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!