شرکت واردکننده جو دامی در آذربایجان‌شرقی 156 میلیارد ریال جریمه شد


شرکت واردکننده جو دامی در آذربایجان‌شرقی 156 میلیارد ریال جریمه شد

تبریز - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: یک شرکت واردکننده جو دامی در استان به 156 میلیارد ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.

سیداحد یوزباشی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای این شرکت در راستای اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با متخلفات اقتصادی، بر اساس گزارش دریافتی از سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، به علت رعایت نکردن قیمت گذاری، پرونده تشکیل شد.

وی اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده و اخذ مدارک و دفاعیات از متهم پرونده، مشخص شد که شرکت فوق از ارز دولتی برای واردات جو دامی استفاده کرده و بلافاصله پس از ترخیص کالا بدون رعایت ضوابط قیمت گذاری و توزیع کالا، آن را یکجا به قیمت خیلی بالاتر از نرخ مصوب به فروش رسانده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: کالای عرضه شده مشمول تعیین قیمت توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار و توزیع در شبکه منتخب تثبیتی تصویبی و نظارت از زمان ترخیص کالا تا عرضه در شبکه خرده فروشی و آخرین زنجیره مصرف بود.

یوزباشی ادامه داد: شرکت مذکور موارد قانونی را رعایت نکرده و نتوانسته دلیل قانع کننده و محکمه پسندی ارائه کند، بنابراین اتهام وارده محرز و مسلم شده و طبق قانون تعزیرات حکومتی متهم به پرداخت مبلغ مذکور محکوم شده است.

۸۰۲۳/‏۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!