400 متر از مسیر خط هفت امکان خروج قطار از ریل را داشت/ به زودی ایستگاه های بسیج و مهدیه افتتاح می شوند


400 متر از مسیر خط هفت امکان خروج قطار از ریل را داشت/ به زودی ایستگاه های بسیج و مهدیه افتتاح می شوند

علی امام گفت: ناامنی بالای خط هفت مدیران شهری را ناگزیر کرد تا از فعالیت این خط جلوگیری کنند و ما برای حفظ جان مردم خط هفت را از زیر پای مردم خارج کردیم چرا که در 400 متر از مسیر این خط امکان خروج قطار از ریل وجود داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «علی امام» در تور بازدید خبرنگاران از پروژه خط هفت مترو به همراه آزمون های ایمنی ایستگاه های آماده افتتاح (بسیج و مهدیه) که مشتمل بر تست دود و سیگنالینگ که در محل ایستگاه بریانک مترو و با حضور مدیران شهری برگزار شده بود، گفت: برای خط شش مترو سه هزار میلیارد تومان هزینه صورت گرفته که این پول از بانک شهر گرفته شده است و با وجود این متاسفانه این خط به دلایل فنی به بهره برداری نرسید. اما با برطرف کردن ایرادت بخش شرقی خط هفت مترو تا پایان مرداد ماه مورد بهره برداری قرار می گیرد که از آن جمله آن ایستگاه های مهدیه و بسیج می باشد.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران (مترو) افزود: 8و نیم کیلومتر از خط هفت مترو به زودی به بهره برداری خواهد رسید، و ما بنا داریم تا هر ماه یک ایستگاه مترو را به بهره برداری برسانیم.

امام با تاکید بر اینکه ادامه فعالیت خط 7 ریسک بالایی داشت به صورتی که در 400 متر از مسیر امکان خروج قطار از ریل وجود داشت، افزود: این 400 متر دوباره بازسازی شد و برای اینکار تمام 22 کیلومتر خط 7 مجددا مورد نقشه برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران (مترو) با بیان اینکه نداشتن سیگنالینگ در خط 7 مترو مدیران سابق را مجبور کرده بود تا فقط 2 قطار را در خط 7 فعال نمایند و در هر ایستگاه با بیسیم حرکت قطار به ایستگاه بعدی اطلاع داده می شد، افزود: سیگنالینگ به زبان ساده باعث می شود تا حرکت، سرعت قطارها از طریق ریل ها کنترل و اطلاع رسانی شود که باعث می شود تا قطار ها با یکدیگر برخورد نکنند.

امام عدم تکمیل کابل ها، عدم داشتن سیگنالینگ ، نداشتن تهویه، سناریو مقابله با آتش سوزی و مخابرات را از دیگر دلایلی برشمرد که باعث شد تا مدیران شهری این خط را غیر استاندارد بدانند و فعالیت ان را تا زمان رفع ایرادات متوقف نمایند.

وی افزود: خط هفت سامانه های سیگنالینگ و تهویه را نداشت که این دو سامانه راه اندازی شده و به زودی شاهد افتتاح ایستگاه بسیج خواهیم بود، هرچند این ایستگاه در خرداد ماه سال 96 یک بار افتتاح شده بود اما به دلیل تکمیل آن مجددا افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از نواقص جدی مترو عدم تکمیل پایانه های آن می باشد، افزود: قطارها نیاز به کنترل و بررسی دارند و ما به زودی مناقصه پایانه آزادگان که مربوط به خط سه است را برگزار می کنیم.

وی افزود: ورزشگاه تختی نیز محلی است که برای ساخت پایانه خط هفت در نظر گرفته شده که منتظر این هستیم تا وزارت ورزش زمین های مربوط به ساخت آن را در اختیار مترو قرار دهد و هم اکنون قطارهای خط هفت در دیگر پایانه ها مورد تعمیر و بازرسی قرار می گیرند که این کار غیر اصولی می باشد ولی در حال حاضر ما چاره ای جز این کار نداریم، و پایانه اکباتان نیز به عنوان اولین پایانه زیر زمینی مترو در آینده احداث می شود.

یوسفی، مجری خط هفت مترو در ادامه این نشست گفت: فعالیت خط هفت به دلیل اشکالات و نواقص فنی ای که داشت در تاریخ 22/8/96 به ناچار متوقف شد تا این خطوط به صورت اساسی بازنگری شوند که پس از هشت ماه اولین فاز این خط مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این نشست، همچنین، شعاعی، مدیر تجهیزات خط هفت مترو با بیان اینکه برای خط هفت مترو 27 ناحیه کنترلی در نظر گرفته شده است، گفت: داخل هر ایستگاه سه اتاق برای تهویه در نظر گرفته شده است. و همچنین برای ایستگاههای خط ۷ سناریو اتش سوزی در نظر گرفته شده است تا در صورت بروز خطرات احتمالی بتوانیم جلوی به خطر افتادن جان مردم را بگیریم.

شعاعی خاطرنشان کرد: در سامانه تهویه خط هفت برای اولین بار از ایرواش های مه پاش استفاده شده که می توانند آب را با فشار بالاتری اسپری نمایند و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری آنها بسیار کمتر از ایرواش های سنتی می باشد.

در پایان این برنامه تست دود در ایستگاه میدان صنعت با موفقیت انجام شد.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده