خانه امیدواران


خانه امیدواران

سنندج - ایرنا - اینجا خانه برآورده شدن امیدها و آرزوهاست، ساکنان این خانه دست در دست هم یاریگر کسانی شده اند که ناملایمات روزگار به بخش هایی از زندگی‌شان گره زده است.

ساکنان این خانه هیچ نسبت خویشاوندی با هم ندارند، از هر قشر و طیفی کنار هم جمع شده و یک هدف مشترک را دنبال می کنند آن هم نشاندن گل لبخند بر چهره همنوعان نیازمندشان است، مهربانی همواره ریشه در جان و احساس مردمان این دیار داشته و دارد، آنها زمانی برای برآورده شدن آرزوی همنوعان‌ خود باران و زمانی برای آرامش دلی ناآرام پر از مهر می‌شوند.
آری اینجا خانه خیرین امیدواران کردستان است، خانه ای که از سال ۱۳۸۵ به عنوان شعبه ای از خانه خیرین ایران در این منطقه از غرب کشور تأسیس شد و به صورت رسمی از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را در راستای کمک به نیازمندان در حوزه های مختلف آغاز کرد.
از مهمترین اهداف ایجاد این خانه، ایجاد انگیزه و ارتقای فرهنگ نیکوکاری در استان، تقویت روحیه همکاری در فعالیت های خیرخواهانه و نیکوکاری میان موسسات خیریه و انجام فعالیت های خیرخواهانه و نیکوکارانه بویژه در امور بهزیستی و رفاه اجتماعی است البته در حال حاضر ۶۰ موسسه خیریه و انجمن فعال در استان کردستان عضو خانه خیرین هستند.
خیرین عضو این ۶۰ موسسه و انجمن و همچنین خانه امیدواران استان شامگاه یکشنبه در پردیس سینمایی بهمن سنندج گرد هم آمدند تا افراد دیگری که همانند خودشان عشق خدمتگذاری به نیازمندان در سر دارند را در جمع خود پذیرفته و زمنیه ای فراهم کنند تا بیشتر از گذشته به همنوعان نیازمند کمک کنند.
سومین همایش فعالیت خانه خیرین امیدواران کردستان و موسسات خیریه سنندج با حضور مدرعامل خانه خیرین ایران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان و همچنین خیران استان و اقشار مختلف مردم و اهالی رسانه برگزار شد.

فعالیت ۲۷ هزار موسسه خیریه در کشور
مدیرعامل خانه خیرین ایران در این همایش گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار موسسه خیریه فعال در کشور وجود دارد که در حوزه های اجتماعی به مردم خدمت رسانی می‌کنند.
نبی اله عشقی ثانی افزود: خانه خیرین استان کردستان بدلیل همبستگی و وفاقی که بین‌ خیرین وجود دارد، یکی از موفقترین خانه ها در کشور است.
وی اظهار داشت: ما می توانیم بهترین کشور را بسازیم چون بهترین و فرهیخته ترین مردمان را داریم که در تمام حوادث و اتفاقات طبیعی و غیر مترقبه در صف اول خدمت رسانی به همنوعان خود بوده اند.

هرایرانی یک خیر
وی با بیان اینکه جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران می توانند هر کدام یک خیر باشند، اضافه کرد: اگر هر فرد روزی فقط ۱۰ هزار ریال کنار بگذارد در روز ۸۰۰ میلیارد ریال برای کمک به نیازمندان خواهد شد.
عشقی ثانی گفت: ما در موسسات خیریه باید کمک های مردمی را شفاف سازی کرده و اعتماد مردم را جلب کنیم ضمن اینکه خود را خادم مردم و مردم را صاحب موسسات بدانیم.
وی یادآور شد: ما باید پاسخگو باشیم نیت این مردم که می خواستند از کسانی دستگیری کنند به کجا ختم می شود و در چه حوزه ای هزینه خواهد شد و با این کار می توانیم در زمینه جذب خیرین مشارکت مردم بسیارموفق عمل کنیم.
مدیرعامل خانه خیرین ایران تاکید کرد: ما باید به این مسأله فکر کنیم که همه مردم خیر باشند بی شک کار خیر فقط پول نیست و هر کسی در هر زمینه ای و به هر شیوه ای می تواند خیر باشد و به همنوعان نیازمند خود خدمت کند.
وی اظهار داشت: خانه خیرین ایران در سه سال اخیر موسسات خیریه را استاندارد سازی و فعالیت‌شان را تخصصی کرده و خدمت استاندارد تخصصی ارایه داده تا رضایتمندی ایجاد شود.
عشقی ثانی افزود: همچنین تسهیلاتی از سوی دفتر رهبری برای موسسات سازماندهی شده و از صندوق ملی هم اجازه برداشت هایی داده شده که در صورت تحقق برای اشتغال و محرومیت زدایی مناطق محروم و نیازمندان کارهای خوبی انجام خواهد شد.

خیرین یاریگر مسئولان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این همایش گفت: در شرایط حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تنها خیرین و افراد نیکوکار هستند که می توانند مسئولان را در راستای خدمات رسانی بیشتر به قشر محروم جامعه یاری دهند.

حسین خوش اقبال تاکید کرد: مسئولان بخصوص دستگاه های خدمات رسان باید انجمن ها و موسسات خیریه را در کنار خود ببینند نه در مقابل خود چرا که این افراد با عشق به خدمت وارد میدان شده و باید تشویق شوند.

وی ابراز امیدواری کرد با همیاری و همگرایی بین مسئولان و خیران، خانه خیرین در سطح استان کردستان جزو مجموعه های مردم نهادی باشد که حرف اول را در راستای خدمات رسانی به مردم بخصوص قشر محروم جامعه در کشور می زند.

فعالیت ۸۷ موسسه خیریه زیر نظر بهزیستی کردستان

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی کردستان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۷ موسسه خیریه در استان زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند، اظهار داشت: اینگونه موسسات در بزنگاه های تاریخی تأثیرگذاری خود را بر رفع مشکلات قشر محروم جامعه داشته اند.

فرهاد عزیزی افزود: بهزیستی به عنوان متولی موسسات در صدد کیفی کردن خدمات و تخصصی کردن فعالیت آنان برای ارائه خدمات کیفی تر و مطلوب تر است البته معتقدیم موسسات خیریه در صورت امکان تجمیع شوند تا هم خدمات بیشتری به مردم ارائه دهند و هم از پراکنده کاری جلوگیری شود.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی کردستان هدف از برگزاری این همایش را عزم همگانی برای جلب مشارکت تشکل ها و خیرین اعلام کرد و گفت: در شرایط اقتصادی موجود نیازمند حمایت بیش از پیش خیرین در کمک به محرومان و نیازمندان جامعه هستیم.

چه خوب است همه ما یاریگر هم باشیم و بهار را تقدیم زندگی تمام کسانی بکنیم که زندگی شان خزان زده است و در لبخند کودکی از شادی، دیدن اشک شوق یک مادر و سربلندی یک پدر سهیم باشیم، بی شک وقتی کسی دستی را می گیرد، خداوند با دستان او دست انسان گرفتاری را گرفته است پس بیایید ما هم چراغ خانه ای را با عشق روشن کنیم.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج