کیهانی: عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شدم، گناه که نکردم


تهران- ایرنا- «مجید کیهانی» که پانزدهم شهریور ماه سال 1394 با 23 رای موافق از 40 رای اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی برای چهار سال به عنوان رییس جدید این فدراسیون انتخاب شد در حالی به پایان دوران ریاستش نزدیک می‌شود که به نظر موج انتقادها در خصوص مدیریتش، این روزها بیش از هر زمان دیگری شدت گرفته است.

کسب و کار | ایرنا | 54 دقیقه پیش |7/22/2019 10:02:37 AM 82 بازدید

کیهانی: عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شدم، گناه که نکردم

البته کیهانی از همان روز اول و با تاخیر یک ماهه در صدور حکم ریاستش در فدراسیون دوومیدانی از سوی «محمود گودرزی» وزیر وقت ورزش و جوانان، با فضایی که قرار بود در آن مدیریت کند، آشنا شده و خود را برای چالش‌های بزرگ‌تر آماده کرد.
او که این روزها آب دیده تر از گذشته شده است سرانجام به شبهات و سوالات متعدد «تیمور غیاثی» و «هادی سپهرزاد» ۲ تن از پیشکسوتان خوش‌نام دوومیدانی که چندی پیش در گفت‌وگو با ایرنا از وضعیت این فدراسیون ابراز نارضایتی کرده بودند، پاسخ داد و ابهامات اواخر دوره مدیریتش را شفاف سازی و در عین حال خود را تبرئه کرد.


غیاثی بزرگ ورزش دوومیدانی و احترام به او واجب است
کیهانی معتقد است غیاثی بزرگ ورزش دو و میدانی ایران است و احترام به او برتمامی خانواده ورزش از جمله وی به عنوان رییس این فدراسیون واجب است.
«تیمور غیاثی» سخنگوی سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دو و میدانی بیست و دوم تیرماه به دلیل آنچه که وی آن را رفتارهای خودسرانه رییس فدراسیون نامید، از مسئولیت خود در سازمان تیم‌های ملی کناره‌گیری کرد.
به گفته کیهانی درست است که هنوز متن استعفانامه غیاثی به دست وی نرسیده اما به تصمیمی که او گرفته احترام گذاشته و با آن مشکلی ندارد.

کیهانی: عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شدم، گناه که نکردم تیمور غیاثی

شیوه پرداخت پاداش ها در دو و میدانی باید تغییر کند
یکی از سئوالات غیاثی و سپهرزاد از کیهانی، به نحوه توزیع پاداش قهرمانان و مربیان دوومیدانی در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا مربوط می‌شود.
غیاثی در این‌باره گفته بود: یکی از دلایل کناره گیری من از عضویت در سازمان تیم‌های ملی شیوه پرداخت پاداش ویژه قهرمانان و مربیان بابت قهرمانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا است.
به گفته وی، بر اساس آیین نامه وزارت ورزش، به ورزشکاران قهرمان و مربیان به عنوان پاداش سکه تمام بهار آزادی اختصاص یافته است. اما کیهانی معتقد است در خصوص میزان پاداش‌ها رییس فدراسیون تصمیم گیرنده است و آنچه که وزارت ورزش تصویب کرده، ملاک عمل نیست.
غیاثی خاطرنشان کرد: البته این اتفاق در سال ۲۰۱۶ نیز افتاده است؛ در آن زمان برگه‌ای به ما دادند که این پاداش را وزارت ورزش اهدا کرده است بعدها متوجه شدیم تعداد سکه‌های تخصیص یافته بیش از تعداد سکه‌هایی بود که در اختیار ما قرار گرفت از این رو برای دریافت پاداش جدید زیر بار نرفتیم.
وی ادعا کرد: رئیس فدراسیون با ایجاد رعب و وحشت عنوان کرد اگر سکه‌هایی را که می‌دهم دریافت نکنید، این هم از دست شما می‌رود و به نوعی ما را وادار کرد تا قسمتی از پاداش در نظر گرفته شده را دریافت کنیم اما ما بلافاصله این تخلف را به اطلاع وزارت ورزش رسانده و درخواست رسیدگی کردیم.
اما روایت رییس فدراسیون دو و میدانی در این خصوص متفاوت است: در دو و میدانی مربی تیم ملی نداریم و هر کدام از ورزشکاران همانند «احسان حدادی»، «حسن تفتیان»، «کیوان قنبرزاده»، «بهنام شیری» و سایر ملی‌پوشان هر کدام مربی شخصی دارند از این رو معتقدیم در صورت کسب عنوان قهرمانی از سوی ملی پوشان پاداش‌ها نیز باید به مربیان آنان برسد نه شخص دیگری.
به گفته وی از آنجا که امکان اعزام تمامی مربیان شخصی به مسابقات قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و المپیک وجود ندارد پس پاداش قهرمانان به نام همراهان تیم ثبت می‌شود اما تمامی این پاداش حق آنان نیست و قسمتی از آن را باید به مربیان پایه پرداخت شود.
به اعتقاد کیهانی، آیین نامه پرداخت پاداش به مربیان در وزارت ورزش حداقل در رشته دو و میدانی باید تغییر کند تا حق به حق دار برسد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا به اعتقاد وی با این شیوه موضوع به عدالت نزدیک تر شده است، تصریح کرد: این عین عدالت است؛ ورزشکاری که مدال گرفته پاداش می‌گیرد، از سوی دیگر پاداش مربیان نیز باید به مربی ورزشکار برسد کجای این مساله عدالت نیست اگر مربی که ورزشکارش در مسابقات مدال گرفته پاداش نگیرد این ظلم است و باید مقابل این بی عدالتی ایستاد.
وی درباره ابهامات در خصوص پرداخت پاداش قهرمانی «مک ویلکینز» مربی «احسان حدادی» در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز عنوان کرد: موضوع مربیان خارجی کاملاً متفاوت است ما با آنان قرارداد داریم اگر در قرارداد پرداخت پاداش قید شده باشد به طور حتم آن را به مربی خارجی اهدا می‌کنیم اما اگر قید نشده باشد به مربی پاداشی پرداخت نمی‌شود.
رییس فدراسیون دو و میدانی در پاسخ به این پرسش که اگر پاداش به مربیان خارجی پرداخت نشود آن پاداش بین چه کسانی توزیع می‌شود، تاکید کرد: توزیع آن در اختیار رییس فدراسیون و به تصمیم او بر می‌گردد.
کیهانی در پاسخ به این شبهه که "آیا درست است پاداش مربیان خارجی و یا قسمتی از پاداش های تیم را به کارمندان پرداخت کرده اید؟ " نیز اظهار داشت: این موضوع درست نیست پاداش قهرمانی بین مربیان پایه در کشور توزیع شده است البته اگر قرار باشد به کارمندان پاداش دهیم به طور حتم بودجه آن پاداش را از محل دیگری تامین خواهیم کرد.
وی درباره موضوع تهدید غیاثی و سایر مربیان درباره پاداش ها نیز گفت: این موضوع صحت ندارد من کسی را تهدید نکردم و همگی با اختیار خود موضوع را پذیرفتند در ضمن غیاثی در بازی‌های آسیایی شاگردی نداشته است که بخواهد مبلغ کامل پاداش به مربیان را دریافت کند.
کیهانی درباره پاداش مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه قطر که از سوی سپهرزاد مطرح شد عنوان کرد: هنوز پاداش این مسابقات نیامده که بخواهیم پرداخت کنیم. به سپهرزاده قول می‌دهم که پاداش قهرمانی شاگردش را خواهد گرفت در ضمن تاکید می‌کنم دوستان باید در توزیع پاداش‌ها صبوری کنند تا من به استان ها رفته و پاداش مربیان پایه را پرداخت کنم؛ تاکنون فقط به هشت نفر پاداش قهرمانی شاگردانشان را پرداخت کرده ایم و پاداش مابقی هنوز پرداخت نشده است.


سفرهای من به استان ها تبلیغاتی نیست بلکه وظیفه ای است که تا روزی که در فدارسیون هستم به آن عمل خواهم کرد
سپهرزاد با انتقاد از سفرهای استانی کیهانی درآخرین سال مسئولیتش در فدراسیون دو و میدانی، آن را کاملاً انتخاباتی خواند که کیهانی درباره آن اظهار داشت: سفرهای من به استان‌ها به هیچ وجه تبلیغاتی نیست؛ من مسئول فدراسیون ورزش دو و میدانی هستم و تا روزی که در فدراسیون هستم به طور حتم به استان‌ها سفر و با روسای هیات‌ها نیز دیدار خواهم کرد.
کیهانی این موضوع را در حالی رد کرد که به گفته سپهرزاد استان‌ها مدتها است از کمبود امکانات شکایت داشتند اما موضوع سفرهای استانی رییس فدراسیون در سال آخر بدون نتیجه‌ای خاص صورت می‌گیرد.

کیهانی: عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شدم، گناه که نکردم هادی سپهرزاد - مربی تیم ملی (ماده‌های پرتابی و قهرمان اسبق تیم ملی در ماده ۱۰ گانه)


عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شدم، گناه که نکردم
مجید کیهانی در تازه‌ترین دور انتخابات هیات اجرایی کمیته ملی المپیک آرای لازم را کسب کرد و مدتی است به عضویت این هیات درآمده است؛ سپهرزاد معتقد است کیهانی هرچه دارد از فدراسیون دو و میدانی است اما گویا او این موضوع را فراموش کرده است.
کیهانی دراین باره گفت: درست است که من از فدراسیون به عضویت در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک درآمدم اما هرگز این مسئولیت باعث نشده تا از زمانی که برای فدارسیون می گذارم کم کنم؛ از سوی دیگر معتقدم کسب این پست و یا حضور در کمیسیون مسابقات دوومیدانی آسیا برای دوو میدانی است و به آن افتخار می‌کنم.
وی با گلایه مندی از طرح این موضوع اظهار داشت: به طور حتم برای کسب این پست و یا کرسی آسیایی بسیار تلاش کردم که البته همانطور که عنوان کردم حق دو و میدانی است که صاحب این مسئولیت‌ها باشد.


غیاثی: بزودی تخلف‌های دیگری از مسئولان فدراسیون کشف خواهد شد
غیاثی با اشاره به حضور مسئولان نهادهای نظارتی و همچنین مسئولان سازمان وزارت ورزش در فدراسیون، گفت: به نظر می‌رسد این بازرسان علاوه بر تخلف‌های صورت گرفته در پاداش‌ها، موضوع حمایت‌کنندگان مالی (اسپانسرها) را زیر نظر گرفته و در حال رسیدگی به آن هستند.
به گفته سخنگوی سابق سازمان تیم‌های ملی دو و میدانی، علاوه بر این، رسیدگی به تعداد سفرهای کیهانی نیز در دستور کار بازرسان قرار گرفته است؛ کیهانی در طول مدت مدیریتش در فدراسیون بیش از ۱۸ بار به خارج از کشور سفر کرده که تمامی آن از بودجه فدراسیون بوده است و باید در این خصوص نیز پاسخگو باشد.
وی اظهار داشت: این در حالی است که از مربیان حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا که در دوحه قطر برگزار شد، ۱۰ میلیون تومان پول کسر شده است و گفته‌اند این پول از مطالبات شما از فدراسیون کسر خواهد شد. سوال این است مگر می‌شود مربی تیم ملی برای هدایت ملی‌پوش خود در مسابقات از جیب خود پولی پرداخت کند؟
غیاثی در پاسخ به این سوال که چرا از روز اول مشکل و ابهامات را به کیهانی منتقل نمی‌کردید، تصریح کرد: خوابش را هم نمی‌دیدیم که با ما این گونه برخورد کند. او شروع خوبی در دو و میدانی داشت و با جلب اعتماد مربیان برای خود به خوبی فضاسازی کرد و رفته رفته آنچه که نباید عیان می‌شد را نشان داد. معتقدم او نهایت بی معرفتی را نسبت به مربیان و کارشناسان داشته است و در مدیریت فدارسیون مردود شد.
عضو سازمان تیم‌های ملی دو و میدانی ادامه داد: با این تفاسیر چشمم آب نمی‌خورد او بتواند ریاستش بر فدراسیون را تکرار کند حالا هرچه قدر که می‌خواهد به سفرهای استانی برود؛ اشتباهات مدیریتی او تنها به مواردی که اشاره کردم، محدود نمی‌شود و بسیار بیشتر از این حرفها است، بر همین اساس بعید است خانواده بزرگ دو و میدانی یک بار دیگر به او اعتماد کند.
وی افزود: سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی با کناره گیری من، «هادی سپهرزاد»، «سجاد مرادی» و «محسن ربانی» از اکثریت افتاده و دیگر اعتباری ندارد.

کیهانی: عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شدم، گناه که نکردم امیر مرادی - عضو تیم ملی دوومیدانی


سپهرزاد: دو و میدانی به طور رسمی تعطیل شده است
سپهرزاد مربی «بهنام شیری» دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ قطر نیز درباره مدیریت کیهانی در فدراسیون دو و میدانی گفت: این روزها دوو میدانی به طور رسمی تعطیل شده است این درحالی است که مسابقات قهرمانی جهان، قهرمانی داخل سالن آسیا و انتخابی المپیک را پیش رو داریم و ورزشکاران باید خود را برای این مسابقات آماده کنند.
سپهرزاد دلیل اصلی این موضوع را بی‌توجهی مسئولان فدراسیون به مربیان و ورزشکاران خواند و افزود: متاسفانه مسئولان فدراسیون با برخوردهای نامناسب خود ورزشکاران و مربیان را ناراحت و بین آنان و فدراسیون فاصله انداختند.
وی ادامه داد: بر همین اساس منتظریم تصمیم مناسبی برای مدیریت دوومیدانی گرفته شود و فردی دلسوز به داد اهالی این رشته برسد.
مربی ماده پرتابی دوومیدانی با بیان اینکه مسئولان فدراسیون سردرگم بوده و تنها درحال سپری کردن روزگار خود هستند، عنوان کرد: به عنوان یک مربی پرسش من این است که وظیفه فدراسیون دوومیدانی چیست؟ هدف آنان از مدیریت در این فدراسیون چیست؟ آیا آنان به وظایف خود عمل می‌کنند؟
سپهرزاد در ادامه تاکید کرد: مجید کیهانی درحالی از تیم کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان که عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده است در فرودگاه استقبال کرد که یک بار هم برای استقبال از «احسان حدادی» پرافتخارترین دوومیدانی کار کشورمان در فرودگاه حاضر نشده است چه برسد به استقبال از دیگر دوومیدانی کاران.
این مربی با انتقاد دوباره از عملکرد مدیران فدراسیون دوومیدانی افزود: چرا مدیران فدراسیون درصدد رفع مشکلات فدراسیون نیستند؟ چرا در این دوره بیش از هر دوره دیگری مربیان و ورزشکاران از عملکرد فدراسیون تا به این حد ناراضی هستند؟
وی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌تواند تعدادی از نامداران این ورزش از عملکرد فعلی فدراسیون ناراضی هستند را نام ببرد، عنوان کرد: «احسان حدادی»، «حسن تفتیان»، «بهنام شیری»، «حسین رسولی» و «علی ثمری» که همگی از قهرمانانان این رشته المپیکی بوده و بارها برای ایران افتخار آفرینی کرده اند از این وضعیت ناراضی و نگران آینده ورزشی خود هستند.

کیهانی: عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شدم، گناه که نکردم احسان حدادی - قهرمان پرتاب دیسک


به گفته وی این در حالی است که «محسن ربانی»، «سجاد مرادی»، «تیمور غیاثی» وسایر مربیانی که اتفاقاً در دوومیدانی کارنامه قابل قبولی دارند تنها بخشی از مربیان ناراضی از مدیریت فعلی فدراسیون را تشکیل می‌دهند.
سپهرزاد ادامه داد: نمی‌شود گفت که همه در دوومیدانی دروغ می‌گویند و تنها مسئولان فدراسیون راست می‌گویند؛ این روزها که ملی‌پوشان نیاز به حمایت دارند مسئولان فدراسیون کجا هستند؟ چه کسی از بهنام شیری و یا حسین رسولی حالی پرسیده و یا پیگیر وضعیت اردو و تمرینات این قهرمانان است؟
این مربی با بیان اینکه این شرایط در رده های سنی نیز حکم فرما است، اضافه کرد: چنانچه از مربیان و ورزشکاران رده‌های پایه سنی سوال شود آنان نیز به این موارد اشاره خواهند کرد.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مسئولان فدراسیون در حالی از عدالت صحبت می‌کنند که خودشان از بنیان‌گذاران ناعدالتی در این ورزش هستند.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست