تشریح وضعیت تنگه هرمز برای نبرد نامتقارن از زبان شهید همت +عکس


تشریح وضعیت تنگه هرمز برای نبرد نامتقارن از زبان شهید همت +عکس

فرزند شهید همت با انتشار پست‌هایی، روایتی دقیق از سخنان پدرش درباره وضعیت سوق‌الجیشی و مناسب تنگه هرمز برای نبرد نامتقارن منتشر کرد.

تشریح وضعیت تنگه هرمز برای نبرد نامتقارن از زبان شهید همت +عکس

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی همت فرزند شهید والامقام محمدابراهیم همت با انتشار چندین پست روایتی دقیق و جذاب از سخنان پدرش درباره تشریح وضعیت سوق‌الجیشی و مناسب تنگه هرمز برای نبرد نامتقارن با دشمن منتشر کرد.

محمدمهدی همت در اینستاگرام خود نوشت:

«پاره‌ای از سخنرانی شهید حاج محمد ابراهیم همت، در جمع رزمندگان لشکر ۲۷ محمدرسول الله ص به مناسبت عاشورای حسینی (ع).
زمان: بعدازظهر سه‌شنبه، بیست و ششم مهر ماه شصت و دو
مکان: ارتفاعات قلاجه؛ اردوگاه شهید بروجردی
این محور از سخنان: تشریح وضعیت سوق‌الجیشی و مناسب این تنگه جهت نبرد نامتقارن

حاج_همت:
... اجمالا برایتان می‌گویم؛ شما مطمین باشید که خداوند، پیشاپیش زمینه نصرت مسلمین را مهیا کرده و حساس‌ترین گلوگاه استعمار را نیز، به دست شما داده، طوری که هر وقت از ناحیه آنان احساس خطر کردید، این گلوگاه را با سرپنجه مردانه‌تان چنان فشار دهید، که نفس دشمنان بند بیاید!...... ایشان (یکی از مسئولین استان هرمزگان) یک شرح جامعی را از وضعیت مرز‌های آبی کشورمان ارایه کرد. از بندرعباس تا قسمت انتهایی سواحل استان فارس، ما بیش از هزار و چهارصد کیلومتر مرز آبی داریم و از سواحل استان بوشهر تا بندر آبادان هم هزار و دویست کیلومتر. یعنی در مجموع، ما در دریا عمان و خلیج فارس، دو هزار و ششصد کیلومتر مرز آبی با همسایگان خودمان داریم.
کلیه حرکت‌ها و نقل و انتقالات عمده ناوگان‌های تجاری، نفت کش و نظامی کشورها، باید در کریدور آبی دریای عمان و خلیج فارس انجام بگیرد. در این مسیر منحصر بفرد، همه کشتی‌ها، به ناچار باید از گلوگاهی به نام تنگه هرمز عبور کنند. عرض تنگه هرمز، هفتاد کیلومتر است که بیست و پنج کیلومتر از آن، به علت عمق کمی که دارد، قابل کشتیرانی نیست. خوشبختانه این قسمت بیست و پنج کیلومتری در سمت شبه جزیره عربستان -امارات متحده عربی- واقع شده است. از طرف بندر عباس هم، بیش از بیست کیلومتر قابل کشتیرانی نیست. پس در این وسط فقط پانزده تا بیست کیلومتر از عرض تنگه قابلیت تردد کشتی‌ها را دارد.
شکل جزایر بندرعباس به خصوص جزیره ابوموسی به گونه‌ای است که می‌تواند یک جناح از این آبراهه‌ی پانزده الی بیست کیلومتری را به خوبی بپوشاند و جناحِ دیگرِ تنگه هرمز را هم، خود بندر عباس می‌تواند پوشش داده و تامین کند.»

تشریح وضعیت تنگه هرمز برای نبرد نامتقارن از زبان شهید همت +عکس

وی با انتشار پست دیگری نوشت:

«بخش دوم سخنرانی شهید همت در مورد وضعیت سوق‌الجیشی تنگه هرمز و امکان نبرد نامتقارن:

ایشان می‌گفت: ما فرض را بر این می‌گذاریم که در صورت تهدید ایران توسط دشمنان، علی‌رغم آن‌که نه زیر دریایی داریم، نه ناوشکن و امثالهم، مع الوصف بیاییم و آنجا وارد عمل بشویم. کافی است دو، سه نفر از این بسیجی‌های حزب الله را به کار بگیریم، آنان به راحتی قادرند در تنگه هرمز با موفقیت عمل کنند. پرسیدم چطوری؟ او گفت: ما می‌توانیم هروقت اراده کنیم، این دو، سه بسیجی را در بندرعباس، سوار یک قایق موتوری، به سمت آن قسمت پانزده الی بیست کیلومتری قابل کشتیرانی این آبراهه، اعزام کنیم. در هر شبانه روز، تا دلتان بخواهد از آنجا کشتی‌های تجاری یک میلیون تنی، چهارصد هزار تنی، سیصد هزار تنی، تردد می‌کنند. اگر این قایق موتوری بسیجی‌های ما خودش را به آن‌ها نزدیک هم کند، به دلیل جثه غول پیکر کشتی‌ها و اختلاف زیاد سطح عرشه‌ی آن‌ها با سطح دریا، اصلا کسی متوجه حضور این قایق موتوری در نزدیکی کشتی نمی‌شود. بعد، این بسیجی‌ها به سرعت بمبی را روی کشتی می‌اندازند، و به ساحل باز می‌گردند، یا اینکه می‌روند سر راه کشتی مین شناور می‌ریزند، یا به سمت آن‌ها آر. پی. جی می‌زنند و صحیح و سالم، به بندرعباس بر می‌گردند. انجام همین حرکت ساده، باعث انهدام یک کشتی غول پیکر آن‌ها در تنگه هرمز می‌شود.
حالا شما در نظر بگیرید اگر آن کشتی، نفت کش باشد و محموله‌ی نفت خام آن، توی دریا ریخته شود، چه اندازه به دشمنان ما زیان می‌رسد!
بر اساس آخرین آمار معتبر، شصت و هفت الی هفتاد درصد نفت وارداتی مورد نیاز صنایع غرب از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی ژاپن از این تنگه عبور می‌کند. فلذا بی خود نیست که برادر هاشمی رفسنجانی؛ در خطبه نمازجمعه، به غربی‌ها می‌گوید: اگر بخواهید مارا اذیت کنید، زمستان سرما می‌خورید!... [خنده شدید رزمندگان]... اگر این تنگه بسته شود، دیگر برای بردن نفت عربستان، کویت، عراق، امارات، بحرین، قطر، حتی کشور خودمان راهی به سمت آب‌های آزاد دنیا و بنادر اروپایی، ژاپنی و آمریکایی وجود ندارد. تنگه هرمز، به منزله یک گلوگاه واقعی است، برای فشار دادن خرخره این کثافت‌های غوطه ور در لجن جهان استکبار، که تمام هم و غم زندگیشان، در پیروی از شهوت نفسانی و هوای نفس و شیطان‌صفتی خلاصه شده است. ما قادریم توپ‌های صد و هفتاد و پنج م. م و صد و سی م. م. را در بندر عباس بگذاریم و از همان جا، تنگه را بزنیم. یک گلوله توپ یک کشتی را در داخل این تنگه، از بین می‌برد و شلیک آن، برای ما هیچ زحمتی ندارد.»

تشریح وضعیت تنگه هرمز برای نبرد نامتقارن از زبان شهید همت +عکس

محمد مهدی همت با انتشار پست دیگری در این خصوص نوشت:

«بخش آخر سخنرانی شهید همت در مورد وضعیت سوق‌الجیشی تنگه هرمز و امکان نبرد نامتقارن:

شهید همت:‌ای عزیزان
التیماتوم آخر امام و آقای خامنه‌ای، آن‌قدر دنیای استکبار را به وحشت انداخته که من دیشب خبرش را از رادیو شنیدم؛ اخیرا حکام این کشور‌های مرتجع عرب حاشیه‌ی خلیج فارس، تصمیم گرفته‌اند یک مانور نظامی مشترک بزرگ را، با نام "درع الجزیره"، به معنای"سپر جزیره العرب" اجرا کنند. به خیال خودشان قصد دارند با اجرای مانور نظامی "سپر جزیره"، ما را بترسانند که تهدیدمان را در تنگه هرمز، عملی نکنیم!
مع‌الوصف، بحمدالله آن برادر هرمزگانی، آن‌قدر درباره تاثیرگذاری یک حرکت نظامی در تنگه هرمز به ما اطمینان خاطر داد که در پایان جلسه، به او گفتم: لشکر محمد رسول الله ص از همین لحظه در خدمت شماست و ما، برای حضور در تنگه هرمز، اعلام آمادگی می‌کنیم!
حضار: الله اکبر...
همت: در ضمن، من به ایشان گفتم: بسیجی‌های لشکر ما، روی زمین زیاد جنگیده‌اند، حالا اگر مدتی هم بروند توی دریا، بد نیست! ... [خنده رزمندگان]... البته ما قبلا هم، برای حضور در خلیج فارس و تنگه هرمز، اعلام آمادگی کرده بودیم، اگر مسئولین لازم بدانند که در آنجا یک حرکت نظامی‌ای اجرا بشود، خیلی زود می‌شود رفت و کار را در تنگه هرمز، یکسره کرد؛ لذا‌ای عزیزان!
ما از هواپیما‌های سوپر اتاندارد و موشک‌های اگزوسه و این جور چنگ و دندان نشان دادن‌های حامیان شیطان صفت صدام، کمترین واهمه و هراسی نداریم. همه این شانتاژ‌های سیاسی و تبلیغاتِ بوق‌های مفلوک غربی و شرقی، صرفا به خاطر این دارند انجام می‌گیرند که ما را از حیث روانی، دچار چنان استیصالی کنند، تا ناچار به پذیرش سازش و صلح با صدام لعین بشویم.»

تشریح وضعیت تنگه هرمز برای نبرد نامتقارن از زبان شهید همت +عکس

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید