مدیر کل ارشاد فارس: تحلیل‌های ایرنا بر تصمیم‌سازی مدیران اثرگذار بوده است


مدیر کل ارشاد فارس: تحلیل‌های ایرنا بر تصمیم‌سازی مدیران اثرگذار بوده است

شیراز- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس که در جمع صمیمی خبرنگاران و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور یافته بود گفت که تجزیه و تحلیل‌هایی که از مسائل گوناگون در این خبرگزاری ارائه می‌شود، بر مدیران، تاثیرگذار بوده و باعث تصمیم‌سازی شده است.

صابر سهرابی در این نشست اضافه کرد: با توجه به جایگاه مهم خبرگزاری جمهوری اسلامی و نیر رقابت با رسانه‌های بین‌المللی در عرصه خبررسانی انتظار می‌رود مسئولان بالادستی از ایرنا پشتیبانی بهتری کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس که به همراه مهدی رنجبر معاون سینمایی و هنری و شهاب الدین میرباقری رئیس گروه رسانه این اداره کل در بازدیدی صمیمانه از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) حضور یافته بود، درباره مسائل و مشکلات عرصه فعالیت فرهنگی و هنری و خبرنگاری به گفت‌وگو نشست.

صابر سهرابی در این دیدار، جایگاه ایرنا را در استان فارس و کشور را جایگاهی ویژه برشمرد و عنوان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی تنها و اولین خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران است و از همین رو انتظار می‌رود مسئولان بالادستی نگاهی ویژه‌تر به شعب خبرگزاری ایرنا در سراسر استان‌ها داشته باشند.

وی با مقایسه دیگر خبرگزاری‌های بین‌المللی و خبرگزاری ایرنا بیان داشت: رسانه‌های مختلف در سطح جهانی در تلاش هستند بعد اطلاع‌رسانی را در تسخیر خود در آورند و در مسائل مختلف حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر مسائل روز به شکلی وسیع ورود کنند.

توجه به پیشینه‌نگاری ایرنا را متمایز کرده است

سهرابی با بیان اینکه توجه به پیشینه رویدادها و اخبار در گزارش‌های خبرنگاران این خبرگزاری، نقطه قوتی مهم است، گفت: با ارائه پیشینه هر موضوع، مدیران به جمع‌بندی مطلوب‌تر و آگاه‌سازی جامعی دست می‌یابند و این مساله خبرگزاری جمهوری اسلامی را از دیگر رسانه‌ها متفاوت کرده است.

مدیر کل ارشاد فارس: تحلیل‌های ایرنا بر تصمیم‌سازی مدیران اثرگذار بوده است معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس: گزارش های خبرنگاران ایرنا در موضوعات مختلف به صورت کارشناسی شده به ویژه در مسائل فرهنگی، به مدیران مجموعه های فرهنگی یاری رسانده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس در ادامه خواستار تخصیص بودجه، افزایش اعتبارات، جذب خبرنگاران بیشتر و حل مسائل و مشکلات همکاران در خبرگزاری ایرنا شد و این موضوع را برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حائز اهمیت دانست.

وی ادامه داد: خبرگزاری ایرنا پایگاه قوی، بادقت و متعهد به دولت است؛ در مقابل رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پشتیبانی از رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری رسمی کشور است و از این پس نیز تلاش‌های بیشتری برای رفع مسائل و مشکلات همکاران در این خبرگزاری صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌خانواده های فرهنگ و ارشاد فارس موجب شناخت ظرفیت‌های فرهنگی شده است

سهرابی به برگزاری جلسات همنشینی و همفکری هم‌خانواده‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان فارس طی سالی که گذشت اشاره کرد و برگزاری این جلسات را موجب آگاهی از ظرفیت‌ها و اطلاع از مسائل و مشکلات همه سازمان‌های هم‌خانواده دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه هم‌افزایی جریان‌های فرهنگی استان، موجب رساتر شدن صدای آن‌ها می‌شود، بر ضرورت ادامه یافتن این همنشینی با حضور دستگاه‌های هم‌خانواده تاکید کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این دیدار صمیمی عنوان کرد: خبرگزاری ایرنا در همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به صورت تخصصی، بیطرفانه و شجاعانه ورود می کند و مسائل را بررسی می کند.

مهدی رنجبر بیان داشت: ورود به موقع خبرنگاران ایرنا در موضوعات مختلف به صورت کارشناسی شده به ویژه در مسائل فرهنگی به مدیران مجموعه های فرهنگی یاری رسانده است؛ از همین رو به جرات می توان گفت که ایرنا در عرصه فرهنگی در جایگاهی درخور در استان فارس ایستاده است و این گونه فعالیت های حمایتی برای اهالی فرهنگ و رسانه شایسته تقدیر است.

در ادامه این جلسه درخصوص قابلیت های ایرنا، مسائل حوزه فرهنگ و هنر، مشکلات حوزه رسانه در استان فارس و مسائل خبرنگاران گفت و گو و تبادل نظر صورت گرفت؛ همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از سید احمد نجفی، رئیس خبرگزاری ایرنا در فارس با اهدای لوح، تقدیر کرد.

۹۸۸۵ /‏۱۸۷۶‬

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !