برگزاری 560 برنامه فرهنگی ویژه دهه ولایت و امامت در البرز


برگزاری 560 برنامه فرهنگی ویژه دهه ولایت و امامت در البرز

کرج – ایرنا - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی البرز گفت : 560 برنامه ویژه دهه ولایت و امامت توسط روحانیون مستقر در استان برگزار می‌شود.

دهه ولایت و امامت، نقطه وصل عید سعید قربان و عید سعید غدیر است.

دهه امامت و ولایت فرصتی برای تبیین واقعه غدیر و فلسفه ولایت فقیه در بین امت اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا معینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تبلیغات اسلامی البرز با همکاری روحانیون مستقر، هیات های مذهبی و موسسات قرآنی این برنامه ها را اجرا خواهد کرد و آماده همکاری با ادارات سطح استان به منظور برگزاری برنامه های جشن غدیر است.

وی، اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد و حسینیه ها، سخنرانی به منظور تبیین واقعه غدیر خم، جلسات پرسش و پاسخ، اجرای گفتمان دینی در مساجد، مسابقه با موضوع غدیر شناسی، کارگاه آموزشی غدیر شناسی و محافل انس با قرآن کریم ازجمله مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای این دهه مبارک می باشد.

معینی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای دهه ولایت و امامت را بازدید از خانواده های سادات بنی الزهرا (س)، دیدار با نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و علمای سادات استان، مراسم جشن غدیر در بیش از ۱۴۰ مسجد و حسینیه، همایش مبلغات و بانوان فرهیخته، آذینبندی مساجد، حسینیه ها و هیئت های مذهبی عنوان کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی البرز، غدیر را یکی از بزرگترین وقایع تاریخ اسلام ذکر کرده و گفت: باید جوانان به خوبی با این رخداد بزرگ تاریخ اسلام آشنا شوند و سازمان تبلیغات اسلامی تمام تلاش خود را در شناساندن غدیر به نسل جوان ایفا خواهد کرد.

دهه ولایت در سال جاری از ۲۱ تا ۲۹ مرداد ماه می باشد.

در استان البرز ۱۳۱ روحانی، مستقر هستند.

۶۱۵۶ / ‏‬ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟