89درصد مشترکان آب روستایی نیشابور پرمصرف هستند


89درصد مشترکان آب روستایی نیشابور پرمصرف هستند

مشهد- ایرنا- رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور گفت: 89 درصد از مشترکان بخش خانگی آب روستایی شهرستان نیشابور پر مصرف هستند و الگوی مصرف را رعایت نمی کنند.

فرهاد ذوالجناحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرانه تولید آب شهرستان ۲۸۵ لیتر در شبانه روز به ازای هر فرد است و سرانه مصرف هرنفر ۱۹۱ لیتر است و بقیه این آب در بخش دام و فصای سبز صرف می شود.
وی اضافه کرد: ۳۵۶ روستا با ۶۲ هزار و ۵۲۱ مشترک در نیشابور تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد و ۹ روستا با شش هزار و ۸۸ مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استفاده می‌کنند.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور گفت: به دلیل افزایش گرمای هوا ۲۲ روستای این شهرستان با مشکل کم آبی مواجه شده اند و شرایط بحرانی دارند و در حال حاضر به ۱۶ روستا از این تعداد با تانکر آبرسانی می شود.
ذوالجناحی افزود: امسال برای سه مجتمع آبرسانی قوش آغل و فوشنجان و سرچاه و سه روستای چناران، کلاته باغ و ابوسعدی از محل اعتبارات ملی صندوق توسعه ۸۷ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی جهت طرح نگهداری و آبرسانی سیار ۳۷ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: آبرسانی به روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی نیشابور با ۵۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۲۲ کلرزن برقی، گازی و هیدرو و ۲۱۰ مخزن با ظرفیت ۳۰ هزار و ۲۰۵ متر مکعب ظرفیت انجام‌می شود.
۱۵۷ هزار و ۹۴۹ نفر در قالب ۵۰ هزار و ۱۳۷ خانوار جمعیت در ۴۲۰ روستای نیشابور سکونت دارند که برای تامین آب شرب این جمعیت ۱۱۶ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق حفر شده است.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل