15 ورزشکار ناشنوای آذربایجان غربی عضو تیم‌های ملی شده اند


15 ورزشکار ناشنوای آذربایجان غربی عضو تیم‌های ملی شده اند

ارومیه - ایرنا - سرپرست هیات ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی گفت: 15 ورزشکار از این استان در رشته‌های والیبال، تکواندو، کشتی، دو و میدانی و فوتسال به عضویت تیم‌های ملی درآمدند.

عبدالسلام معروفی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی افزود: در جمع ورزشکاران ناشنوای استان چهره های ملی و بین‌المللی ارزشمندی وجود دارد که تاکنون در هیچ‌یک از محافل و مجالس نامی از آنها برده نشده و گمنام مانده‌اند و شایسته توجه و حمایت مادی و معنوی بیشتری هستند.

وی بیان کرد: در رشته والیبال مردان که بیشترین سهم ملی پوش را دارد، رامز مجرد، پیمان سعیدزاده، فرشاد سعیدزاده، فراز اصغرزاده، میرامید باقری، رسا ملک‌زاده، امیر افخمی سرای، آرام داداش‌خانی و جعفر علیزاده در اردوهای متعدد و مسابقات برون‌مرزی تیم‌ملی حضور داشته اند.

وی ادامه داد: در رشته کشتی، علی شکیبازاده و حسین سیف‌لو» در عضویت تیم ملی هستند به طوری که شکیبازاده، سال گذشته مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۱۸ روسیه را پس از کشتی‌گیر میزبان بر گردن آویخت.

سرپرست هیات ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان غربی گفت: «سینا میرزایی و پیمان علیزاده» در رشته تکواندو، «کوثر خاکپور» در دو و میدانی و «اصغر نجفی‌نژاد» در فوتسال دیگر ملی پوشان استان به شمار می روند.

معروفی افزود: با توجه به جایگاه خوب و توانمندی بالای این قهرمانان ملی، ورزشکاران ناشنوای استان نیازمند حمایت بیشتر و جدی‌تر از سوی مسوولان استان و کشور هستند.

وی گفت: نخستین گام برای ساماندهی ورزش ناشنوایان استان، تشکیل بانک اطلاعاتی ورزشکاران در رشته‌های مختلف و بهره‌گرفتن از امکانات و مربیان سایر هیات‌های فعال در استان است زیرا به دلیل نبود بانک اطلاعاتی، هنوز مشخص نیست ورزشکاران ناشنوای استان بیشتر در چه رشته‌های ورزشی فعالیت دارند و روند اعزام و مدال‌آوری آنان در مسابقات مختلف کشور چگونه است.

معروفی تکمیل بانک اطلاعاتی، توجه به بیمه ورزشی ورزشکاران ناشنوا، اجرای طرح استعدادیابی، مهیاکردن سالن‌های ورزشی را اولویت‌های هیات ناشنوایان استان عنوان کرد و اضافه کرد: امسال برای نخستین بار آییین تجلیل از پیشکسوتان و مدال‌آوران ورزشکاران ناشنوا در آذربایجان‌غربی برگزار شد و چارت سازمانی برای هیات تشکیل و اعضای هیات رییسه مشخص شدند.

سعید فریور مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این اداره کل با تمام قدرت در راستای کمک به جامعه هدف خود گام برداشته است، گفت: بهزیستی استان با وجود کمبود اعتبارات و مشکلات پیش رو در تلاش است تا موارد و چالش های موجود را به حداقل برساند.

همچنین در این دیدار حکم «ایرج عبدالله‌پور» معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان‌غربی به عنوان عضو هیات رییسه هیات ورزش‌های ناشنوایان استان اهدا شد.

هم اکنون ۴۰۰ ورزشکار ناشنوا در رشته‌های مختلف در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند که ۳۰ نفر از آنان مدال‌آور کشوری و ملی هستند.

۷۱۵۶/‌۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد