شرکت 30 هزار نفر در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد یزد/راه‌اندازی خانه هنر «بچه های مسجد»


شرکت 30 هزار نفر در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد یزد/راه‌اندازی خانه هنر «بچه های مسجد»

حجت‌الاسلام گرجی با اشاره‌به شرکت 30 هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، گفت: اجرای تئاترهای خیابانی بچه‌های مسجد در دهه امامت و ولایت و راه‌اندازی خانه هنر «بچه های مسجد» از طرح‌های در دست اقدام است.

حجت الاسلام «مصطفی گرجی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به شرکت 30 هزار نفر در برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری های مساجد استان یزد، اظهار کرد: برنامه های اوقات فراغت در 600 کانون فرهنگی هنری این استان اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد بیان کرد: برنامه های اوقات فراغت با رویکرد «فهما» (سامانه فرهنگی هنری مساجد استان ها) در بخش های کودکان و نوجوانان، خانواده و با رویکرد جذب قشر خاکستری اجرا می شود. علاوه بر آن، ما بر اساس سند چشم انداز سند تحول برای مخاطبان برنامه ریزی می کنیم.

وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه هنری، فضای مجازی، موشن گرافیک، کارگردانی، گریم، خانواده، مهارت های فنی، خیاطی، گلدوزی، فلسفه خلاقیت و مهارت های اجتماعی از جمله برنامه هایی است که در دوره های اوقات فراغت مورد توجه قرار می گیرد. ضمن اینکه کلاس های تخصصی قرآن، نقاشی آیات، آموزش تئاتر و نهج البلاغه و کلاس های هنری نیز در این ایام برگزار می شود.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به برنامه هایی که در کانون های مساجد استان یزد به مناسبت دهه ولایت و امامت اجرا می شود، گفت: با همکاری و همزایی دیگر نهادها در استان یزد تلاش می کنیم که در این ایام در مساجد و بوستان های شهر مراسم های جشن با موضوع این دهه برگزار کنیم. علاوه بر آن، سرود و تئاتر بچه های مسجد در این ایام اجرا و در حوزه قرآنی نیز محافل شبی در محضر قرآن برپا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد با اشاره به اینکه اواخر ایام اوقات فراغت همزمان است با ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان(ع)، افزود: اجرای تئاترهای خیابانی بچه های مسجد یکی از برنامه هایی است که در این ایام مورد توجه قرار می گیرد و مقدمات برگزاری آن در حال انجام است. ضمن اینکه با تفاهم نامه ای که با کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به امضا رسیده است، بنا داریم که کتابخانه های سیار بویژه در مناطق روستایی برپا کنیم تا علاوه بر امانت کتاب، دورهای آموزشی نیز برای کودکان و نوجوانان برگزار شود.

وی همچنین به امضای تفاهم نامه همکاری با آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه بنا داریم که با بهره گیری از ظرفیت خادمیاران به تناسب تخصصی که دارند، از آنها به عنوان مربی برای تدریس در کانون های مساجد استفاده کنیم. همچنین برگزاری کارگاه های تخصصی نویسندگی یکی دیگر از برنامه هایی است که مورد توجه قرار می گیرد.

گرجی به تاسیس خانه هنر «بچه های مسجد» در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: خانه هنر بچه های مسجد در بخش های هنرهای نمایشی، ادبیات داستانی و سرود فعالیت خواهد داشت.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!