10 پروژه آبخیزداری در شهرستان سربیشه اجرا شد


10 پروژه آبخیزداری در شهرستان سربیشه اجرا شد

فتحی از اجرای 10 پروژه آبخیزداری در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این طرح ها با هدف کنترل روان آب ها، تغذیه سفره های زیرزمینی و قنوات پایین دست و همچنین کنترل سیل و رسوب اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد فتحی» امروز دوشنبه (۳۱ تیر) با اعلام این خبر به رسانه های گروهی اظهار داشت: سال گذشته از محل اعتبارات توسعه ملی در دو حوزه مشوکی و شورستان این شهرستان طرح های آبخیزداری اجرا شده است.

وی با اشاره به یک بند خاکی در حوزه مشوکی به حجم 27 هزار و 500 متر مکعب، بیان کرد: حجم آبگیری این سد بالغ بر 100 هزار متر مکعب بوده که در روستای شورکه این شهرستان اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه ادامه داد: برای اجرای این پروژه بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است.

فتحی از اجرای دو سازه گاویون بندی به حجم 520 متر مکعب در روستای تجشک خبر داد و افزود: همچنین در روستای مشوکی این شهرستان یک سازه سنگ و ملات به حجم 150 متر مکعب اجرا شده است.

وی به اجرای شش پروژه آبخیزداری در حوزه شورستان این شهرستان اشاره کرد و گفت: این پروژه ها شامل یک بند خاکی به حجم هشت هزار و 104 متر مکعب وحجم آبگیری 10 هزار متر مکعب و هزینه کرد 776 میلیون ریال بوده که در روستای قدرت آباد سربیشه اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه همچنین اجرای سه سازه سنگ و ملات به حجم 950 متر مکعب و حجم آبگیری سه هزار متر مکعب و هزینه کرد یک میلیارد و 850 میلیون ریال و دو سازه گاویون بندی به حجم 775 متر مکعب و حجم آبگیری یک هزار و 500 متر مکعب و اعتبار یک میلیارد و 480 میلیون ریال در روستای گورید بالا را از دیگر پروژه های اجرا شده در بخش شورستان عنوان کرد.

فتحی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 104 درصدی این پروژه ها، یادآور شد: این طرح های آبخیزداری با هدف کنترل روان آب ها، تغذیه سفره های زیرزمینی و قنوات پایین دست و همچنین کنترل سیل و رسوب اجرا می شود.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی