جشن‌های دهه کرامت را به فرصت گسترش فرهنگ انتظار تبدیل کنیم


جشن‌های دهه کرامت را به فرصت گسترش فرهنگ انتظار تبدیل کنیم

حجت‌الاسلام پرهیزگار با بیان‌اینکه برنامه‌های دهه کرامت باید در راستای زمینه‌سازی برای ظهور باشد، گفت: اگرچه این دهه با نام مبارک امام رضا(ع) پیوند خورده، اما باید از ظرفیت ناب جشن‌ها و شادی‌های آن برای گسترش فرهنگ انتظار استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پرهیزگار» در گفت و گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اعتقاد به منجی آخرالزمان(عج) که خط بطلانی بر تمام ستم ها و بی عدالتی ها می کشد، اظهار کرد: منجی گرایی یکی از نقاط مشترک تمام ادیان است.

امام جماعت مسجد بقیه الله (عج) با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه زمینه سازی ظهور شکل گرفت و به پیروزی رسید، افزود: تمام دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی باید مردم را با معارف مهدویت آشنا کنند و این را جزو اولویت های کاری خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: استادان برجسته حوزه علمیه همیشه طلاب را به انس مستمر با امام زمان (عج) توصیه می کردند. یک منبری خوب کسی است که سخنرانی خود را با یاد و نام حضرت مهدی (عج) شروع کند و با ذکر مصیبت آل الله به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) به پایان برساند.

پرهیزگار با اشاره به برگزاری جشن های دهه کرامت در سراسر کشور که موجی از نشاط و شادی در جامعه ایجاد کرده است، گفت: اهداف و برنامه های دهه کرامت مانند هر مناسبت مذهبی دیگر باید در راستای زمینه سازی ظهور باشد.

وی در پایان تاکید کرد: درست است که دهه کرامت با نام مقدس امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) پیوند خورده است که بسیار مقدس و ارزشمند است با وجود این باید از این ظرفیت عظیم برای گسترش فرهنگ ناب انتظار استفاده کرد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...