ترویج سبک زندگی منتظرانه در دهه کرامت به‌همت مسجد مقدس جمکران + برنامه‌ها


ترویج سبک زندگی منتظرانه در دهه کرامت به‌همت مسجد مقدس جمکران + برنامه‌ها

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با اشاره به برنامه‌های مسجد جمکران ویژه دهه کرامت، گفت: باید از این فرصت برای اصلاح عادات رفتاری غلط و دستیابی به سبک زندگی منتظرانه استفاده کنیم لذا مسجد برنامه‌ها را در محورهای دختر، دردانه پدر و ازدواج آسان تدارک دیده است.

حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در تشریح برنامه های مسجد مقدس جمکران ویژه دهه کرامت، اظهار کرد: این برنامه ها از 12 تیرماه همزمان با شب ولادت کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در میعادگاه منتظران آغاز شد و در روز ولادت ایشان با خطبه خوانی خادمان مسجد و استقبال از کاروان زیر سایه خورشید شامل خادمان آستان قدس رضوی ادامه یافت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به حضور خادمان این مسجد در بارگاه حضرت معصومه(س) در روز ولادت بانوی کرامت(س)، گفت: با توجه به آنکه تولیت کارگروه ارشاد و امور خانواده اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام با مسجد مقدس جمکران است، تقدیر از خادمان برتر خانواده این اعتاب نیز به همت مسجد همزمان با شام ولادت کریمه اهل بیت(ع) انجام شد.

وی از برگزاری آئین اختتامیه جشنواره های نیمه شعبان مسجد جمکران همزمان با دهه کرامت خبر داد و افزود: برترین های دو جشنواره عکس «قاب فیروزه ای» و نغمه های مهدوی «ایهاالعزیز» سه شنبه، 18 تیرماه در مسجد مقدس جمکران معرفی و تقدیر می شود.

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان اینکه خانواده و ازدواج آسان محور همه برنامه های میعادگاه منتظران برای دهه کرامت است، ابراز کرد: در همه برنامه ها اعم از حلقه های معرفت، مرکز گل نرگس، نمایشگاه ها و سخنرانی ها و .. کوشیده ایم موضوعات «دختر، دردانه پدر» و نیز مولفه های ازدواج آسان دنبال و تبیین شود.

وی با بیان اینکه برای روزهای مختلف دهه کرامت تنوع برنامه ای لحاظ شده است، تاکید کرد: مسجد مقدس جمکران در هر یک از روزهای دهه کرامت به تناسب شرایط و موضوعات، مجری جشنواره، مسابقه، سخنرانی، جشن و ... می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در مسجد مقدس جمکران مسئله مهندسی پیام های فرهنگی را دنبال می کنیم، گفت: پیام می تواند نگرش و رفتار زائران را تغییر دهد یا اجزای مثبت رفتار و نگرش آنها را تقویت و تثبیت کند. لذا در دهه کرامت پیام ها را بر ارتباط پدران و دختران و مولفه های ازدواج اسان همچون کفویت، پرهیز از تجمل طلبی و چشم و همچشمی و ... را مهندسی کرده ایم.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح عادات غلط رفتاری برای دستیابی به سبک زندگی منتظرانه، خاطرنشان کرد: باید از فرصت هایی همچون دهه کرامت و جشن ها و برنامه های آن برای این مهم استفاده شود و این همان کاری است که در مهندسی فرهنگی پیام های مسجد مقدس جمکران به ان توجه داریم تا سبک زندگی مهدوی عرضه و نهادینه شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا