برپایی موکب‌های اطعام در دهه ولایت و امامت/ شبیه‌سازی واقعه غدیر با نمایش و تئاتر


برپایی موکب‌های اطعام در دهه ولایت و امامت/ شبیه‌سازی واقعه غدیر با نمایش و تئاتر

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره‌به برنامه‌های بنیاد غدیر استان مرکزی برای دهه امامت و ولایت، گفت: با توجه به تاکید بر سنت اطعام در عید غدیر، موکب‌هایی نظیر آنچه در ایام اربعین حسینی فعال است با قابلیت اطعام چندهزار نفری در سطح استان برپا می‌شود.

حجت الاسلام «محمدحسین مرادی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه 26 تیرماه حدود ۵۰۰ نفر از هنرمندان به مناسبت دهه امامت و ولایت وارد اراک می شوند، گفت: این گروه برای آموزش نمایش بزرگ غدیر وارد اراک شده و بعد به استان های مختلف می روند تا واقعه غدیر را در قالب نمایش بازسازی کنند.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی ادامه داد: از جمله مواردی که در این نمایش وجود دارد، آماده سازی صحنه های مختلف واقعه غدیر، خطبه پیامبر(ص)، شبیه سازی حداکثری از آن زمان برای مثال وجود شترها و تشکیل منبر با استفاده از جهاز شترها است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته استقبال بالایی از این نمایش ها شده است، افزود: با توجه به این بیان امام صادق(ع) که فرمودند: در روز غدیر اطعام کنید، ما برای اولین بار در اراک درست مانند موکب هایی که در طول مراسم اربعین برپا می شوند، ایستگاه هایی را برای اطعام مردم برپا می کنیم و هر شهری در سطح استان به اندازه وسعی که دارد در روز غدیر اطعام می کند و بعضا برخی شهرها تا حدود ۳۰ تا۵۰ هزار نفر و حتی ۱۰۰ هزار نفر اطعام می شوند.

حجت الاسلام مرادی در ادامه گفت: استان مرکزی از 32 شهرستان تشکیل شده البته شهرستان های اصلی آن 12 مورد هستند، ما در راستای بزرگداشت این دهه ستاد مردمی مناسبت ها را تشکیل داده ایم تا همه این کارها با حضور و مشارکت مردم انجام شود.

وی اضافه کرد: برای مثال در اراک فقط از سوی یک گروه 110 دیگ برنج و خورش در یک ردیف برای اطعام آماده می شود و هر دیگ چند صد نفر را اطعام می کند، در ایام دهه امامت و ولایت عموم مردم مهمان سفره اهل بیت علیهم السلام هستند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت مردمی در امور مربوط به اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: هر جا که کارها دولتی شد مععمولا امور پیش نرفته است، ما نیز در این مساله با همکاری مردم این ایام را گرامی می داریم و برکت و نتیجه کار را به حضرت امیر(ع) می سپاریم. از سوی دیگر در روز عید غدیر مسابقات فرهنگی، پیاده روی خانوادگی، تجلیل از سادات و خانواده شهدا، رسیدگی به محرومان به شکل گسترده در سطح استان انجام می شود.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید