مراجعه 4500 زائر به مراکز درمانی هلال احمر در مدینه/ همکاری بیمارستان‌های سعودی در پذیرش بیماران


مراجعه 4500  زائر به مراکز درمانی هلال احمر در مدینه/ همکاری بیمارستان‌های سعودی در پذیرش بیماران

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه منوره از مراجعه چهار هزار و 500 زائر ایرانی سرزمین وحی به مراکز درمانی هلال احمر مستقر در این شهر خبر داد و گفت: تاکنون تعامل بیمارستان‌های سعودی با ما مطلوب بوده است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «حجت الله روستا» از مراجعه بیش از ۴۵۰۰ زائر به مراکز درمانی هلال احمر مستقر در مدینه منوره خبر داد.

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه منوره در نشست اعضای این ستاد با رئیس سازمان حج و زیارت، گفت: درمانگاه هلال احمر مستقر در هتل راما در شهر مدینه به عنوان درمانگاه اصلی مجموعه با ۱۷ نفر کادر درمانی و خدماتی به ارائه خدمات ۲۴ ساعته به زائرین می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این درمانگاه، دو درمانگاه و یک مطب نیز در مدینه وظیفه ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی را عهده‌دار هستند افزود: تا پنجشنبه، ۲۷ تیر ماه ۹۸ بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از زائرین با مراجعه به درمانگاه های مذکور از خدمات جمعیت هلال احمر بهره مند شده اند.


روستا با بیان اینکه بیماران و زائرانی که نیاز به بهره مندی از خدمات تخصصی پزشکی داشته به بیمارستان‌های سعودی منتقل می‌شوند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۶ بیمار به این بیمارستان ها منتقل شده که پس از انجام امور درمانی ترخیص شده‌اند.


وی افزود: برای سهولت در این موضوع سه دستگاه آمبولانس از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در نظر گرفته شده و تاکنون تعامل بیمارستان‌های سعودی برای پذیرش بیماران و زائرین ایرانی مطلوب بوده است.


رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه منوره در ادامه به انجام فعالیت‌های پزشکی و درمانی بدون نسخه فیزیکی اشاره و تصریح کرد: پرونده های الکترونیکی سلامت زائرین که در ایران تعبیه شده بود کمک شایانی در این زمینه می کند و این روش پویش و پایش اطلاعات پزشکی برای مطالعات، پژوهش ها و تحقیقات پس از این سفر معنوی بسیار کارآمد است.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو